آمار پراکندگی اندروید: مارشملو تنها بر روی 7.5 درصد از دستگاه‌های اندرویدی

درحالی‌که تنها دو هفته تا مراسم گوگل برای رونمایی جزئیات بیشتر از اندروید N باقی مانده این شرکت آمار پراکندگی نسخه‌های اندروید را منتشر کرده است. ظاهراً اندروید 6.0 مارشملو تاکنون تنها بر روی 7.5 درصد از گوشی‌ها و تبلت‌های اندرویدی در حال اجراست.

0

اندروید لالی‌پاپ یا آب‌نبات چوبی که در سال 2014 رونمایی شد هنوز با 35.6 درصد در میان دستگاه‌های با دسترسی به گوگل‌پلی در صدر ایستاده و پس از آن نیز کیت‌کت سال 2013 با 32.5 درصد و جلی‌بین سال 2012 با 20.1 درصد قرار دارند. جالب است بدانید اندروید 2.3 نان‌زنجبیلی با 2.2 درصد در رتبه بعدی بوده و اندروید 4.0 بستنی ساندویچی نیز بر روی 2.0 درصد از دستگاه‌های اندرویدی در حال اجراست.

android-distribution-april

گفتنی است مارشملو ماه گذشته تنها روی 4.6 درصد از گجت‌های اندرویدی نصب بود و حالا اندکی از سهم نسخه‌های پیشین به نسخه مارشملو رسیده که بی‌شک کافی نیست. آخرین نسخه اندروید ایمن‌تر، سریع‌تر و بهینه‌تر از نسخه‌های پیشین بوده و این آمار نشان می‌دهد اندروید از نظر پراکندگی هنوز فاصله زیادی تا iOS دارد.

شکی نیست که تنبلی تولیدکنندگان گوشی‌ها و تبلت‌های اندرویدی در آپدیت دستگاه‌هایشان به اندروید مارشملو عامل اصلی این پراکندگی است. وقتی شرکت‌هایی مثل سامسونگ، سونی، اچ‌تی‌سی، ال‌جی و هواوی سالانه ده‌ها گوشی و تبلت مختلف به بازار عرضه می‌کنند مسلماً فرصت و هزینه لازم برای آپدیت تمامی آن‌ها به نسخه‌های جدید اندروید وجود ندارد. معمولاً پرچم‌داران تا دو سال و میان‌رده‌ها تا یک‌سال آپدیت شده و سایر گوشی‌های نیز به فراموشی سپرده خواهند شد. در این میان گوگل نسبتاً در آپدیت کردن گوشی‌های سری نکسوس خود دست‌ودلبازتر است و اگر آپدیت بودن دستگاه برای شما اهمیت بالایی دارد چاره‌ای جز خرید یک نکسوس نخواهید داشت.

theverge

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.