سامسونگ و انویدیا بر سر دعوای حقوقی نقض پتنت‌ها به توافق رسیدند

چند ماه پیش سامسونگ در دادگاه مدعی شد که انویدیا چند پتنت این شرکت را نقض کرده است. پس از این‌که دادگاه به نفع سامسونگ رأی داد انویدیا سعی کرد تا در جلسات بعدی از خود دفاع کند و حالا سرانجام این دو شرکت با یکدیگر به توافق رسیده‌اند.

0

درحالی‌که تنها چند ساعت تا صدور رأی نهایی کمیسیون تجارت بین‌المللی آمریکا ITC در دادگاه انویدیا و سامسونگ باقی مانده بود این دو شرکت موفق شدند در خارج از دادگاه به توافق رسیده و قائله را ختم کنند. سامسونگ در این پرونده حقوقی ادعا کرده بود که انویدیا در تبلت‌های NVIDIA SHIELD خود مانند SHIELD Tablet K1 از فناوری‌های سامسونگ برای پردازش گرافیکی بدون اجازه از این شرکت استفاده کرده است.

به ادعای سامسونگ سه پتنت نقض شده انویدیا به این شرکت اجازه داده بود تا نه‌تنها چیپست‌های بهتری بسازد بلکه بتواند در ساخت آن‌ها در هزینه‌هایش نیز صرفه‌جویی کند. انویدیا هم در پاسخ گفته بود که سامسونگ آن‌ها را به نقض پتنت‌هایی متهم کرده که دیگر حتی از آن‌ها استفده نمی‌کند. وکلای انویدیا همچنین ادعا کرده بودند که حتی اگر در دادگاه گناهکار شناخته شوند نباید از واردات و فروش محصولاتشان در آمریکا جلوگیری شود چرا که این پتنت‌ها تنها در ویژگی‌های بسیار جزئی از چیپ‌های انویدیا مؤثر بوده‌اند. سامسونگ علاوه بر انویدیا از چند مشتری بزرگ این شرکت از جمله EliteGroup، Jaton و Biostar Microtech نیز شکایت کرده بود و حالا با این توافق دیگر خطری آن‌ها را تهدید نخواهد کرد.

tegra-k1

جالب است بدانید سال‌های سال است که انویدیا از رقبایی که در زمینه ساخت پردازنده‌های گرافیکی موبایلی فعالیت می‌کنند هزینه لایسنس برای فناوری منحصربه‌فرد ساخت چیپ دریافت می‌کند؛ اما در واقع چیپ‌های حافظه‌ای را که پردازنده‌های گرافیکی انویدیا به آن‌ها وابسته هستند همان رقبا مانند سامسونگ تولید می‌کنند و حالا سامسونگ هم شکایت خود را در مورد این حافظه‌ها و نحوه پردازش آن‌ها تنظیم کرده بود.

androidheadlines

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.