این میز پینگ‌پنگ پیش‌بینی می‌کند توپ شما دقیقا کجا فرود خواهد آمد

ورزش و بازی‌‌هایی که با توپ سر و کار دارند همیشه در صدر پرطرفدارترین‌ها هستند، یکی از دلایل محبوبیت این بازی‌ها غیرقابل پیش‌بینی بودن حرکت توپ است، اما ظاهرا میز پینگ‌پنگی ساخته شده قادر است پیش‌بینی کند توپ در کدام قسمت میز فرود می‌آید.

0

اگر اهل تنیس‌روی میز باشید حتما می‌دانید که باید سعی کنید توپ را به قسمتی بزنید که حریف آمادگی دفاع نداشته باشد، به این ترتیب پیش‌بینی محلی که توپ بر روی آن فرود می‌آید در پینگ‌پنگ حیاتی است. به همین منظور باخبر شدیم نجار و طراحی اهل آلمان خلاقیت به خرج داده و میز پینگ‌پنگ هوشمندی ابداع کرده که محل دقیق فرود توپ را پیش‌بینی می‌کند. توماس مایر (Thomas Mayer) برای ساخت این میز پویای هوشمند از دوربین‌های PlayStation Eye برای تشخیص حرکت توپ و یک پروژکتور اچ‌دی‌ برای نمایش پیش‌بینی محل برخورد توپ پینگ‌پنگ استفاده کرده است.

جالب اینجاست که این میز هوشمند پینگ‌پنگ نه تنها محل برخورد توپ را با میز پیش‌بینی می‌کند بلکه سرعت و ثبات توپ را در کنار محاسبه امتیازها به عهده می‌گیرد، به این ترتیب اگر بازیکن حرفه‌ای تنیس روی میز هستید با استفاده از این اطلاعات به راحتی می‌توانید عملکرد خود را سنجیده و ارتقا دهید.

مایر مدعی است سخت‌تر قسمت اینکار استفاده از پروژکتور برای نمایش محل برخورد توپ با میز بود، وی تاکید کرد که این میز در حال حاضر در حالت نمونه آزمایشی اولیه قرار دارد. وی طراحی رابط کاربری که بتواند میز پینگ‌پنگ را بسته به شرایط اروگونومیک بازیکن نمایش دهد را نیز یکی از کارهای دشوار ساخت این میز دانست. رزولوشن پروژکتور و ترکیب و تنظیم حالت نمایش میز باعث شد تا مدل‌های مختلفی به صورت آزمایشی از این میز پینگ‌پنگ پویا ساخته شود.

شوربختانه باید گفت ظاهرا مایر هیچ برنامه‌ای برای تولید انبوه این میز پینگ‌پنگ هوشمند در حال حاضر ندارد و با این حساب چاره‌ای نیست به جز اینکه به تماشای ویدئوی عملکرد میز پینگ‌پنگ ساخته شده بنشینیم:

ubergizmo.com

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.