Hover Camera همان پهپاد سلفی است که مشتاقان سلفی در جهان انتظارش را می‌کشند!

اگر به اینستاگرام افراد توجه کرده باشید، گرفتن هیچ میزانی از عکس‌های سلفی برایشان کافی نخواهد بود. این عکس‌ها چه با دوربین‌های جلوی باکیفیت گرفته‌شده باشند، چه با مونوپاد و یا حتی قاب‌های گوشی مجهز به نور LED که در گرفتن عکس بهتر به کاربر کمک می‌کنند، پتانسیل زیادی در کسب‌وکار مربوط به سلفی نهفته است.

0

در حقیقت یک شرکت به نام Zero Zero Robotic به‌تازگی بودجه 25 میلیون دلاری برای ساخت پهپادی که به دنبال افراد به اطراف پرواز می‌کند و از آن‌ها عکس می‌گیرد، دریافت کرده است. نه این یک دروغ جامانده از 13 به در نیست! این پهپاد سلفی‌کار که نام آن را به‌صورت رسمی Hover Camera انتخاب کرده‌اند تاشده و به‌اندازه یک نوار VHS (درصورتی‌که آن‌ها را به یاد داشته باشید) می‌رسد تا بتوان آن را به آسانی به اطراف حمل کرد و به کمک یک دکمه به راه انداخت.

برخلاف بیشتر پهپادها که پروانه‌شان تا حدودی بیرون زده است، پروانه‌های Hover Camera درون‌شبکه‌ای از فیبر کربن محصور شده است و به شما و فرزندانتان اطمینان می‌دهد که در صورت برخورد با آن یکی از انگشتان یا حتی چشم خود را از دست نمی‌دهید. درون Hover Camera یک پردازنده اسنپ‌دراگون 801 قرار گرفته که تمام محاسبات را انجام می‌دهد.

شتاب‌سنج، ژیروسکوپ و فشارسنج نیز به پرواز نرم دستگاه کمک کرده و آن را در ارتفاع مناسب نگه می‌دارند. این پهپاد 240 گرم وزن دارد و به‌قدری سبک است که نیازی به ثبت آن در اداره هوانوردی فدرال آمریکا یا به‌اختصار FAA نبود، پس هرکسی می‌تواند از آن استفاده کند.

یک دوربین 13 مگاپیکسلی که در جلوی پهپاد قرارگرفته، قادر به گرفتن ویدئوهای 4K است و بااینکه دوربین مجهز به OIS نیست، از تثبیت سازی تصویر الکترونیکی استفاده می‌کند تا ویدئو لرزش کمتری داشته باشد. تمام کنترل‌ها از طریق برنامه‌ای همراه انجام می‌شود. می‌توان از این برنامه برای انتقال تصاویر و ویدئوها (اگرچه با رزولوشن پایین‌تر 720p) استفاده کرد. کمپانی سازنده گفته که قرار است قابلیت‌های دیگری نظیر کنترل حرکت و حالت چرخش دور سوژه نیز به این پهپاد اضافه شود.

برخلاف بیشتر پروژه‌هایی که در این روزها می‌بینیم، Hover Camera راهی کیک‌استارتر یا ایندی‌گوگو نشده است. در عوض در تابستان عرضه خواهد شد و بااینکه هنوز قیمت قطعی آن انتخاب نشده است، شرکت Zero Zero Robotics انتظار دارد Hover Camera قیمتی پایین‌تر از 600 دلار داشته باشد.

phandroid

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.