ایده سونی برای یک دوربین داخل چشمی با قابلیت بزرگنمایی، تنظیم گشادگی و چیزهای دیگر

آینده تکنولوژی دوربین‌های پوشیدنی در دستان لنز چشمی قرار گرفته است. حداقل گوگل، سامسونگ و سونی این‌چنین فکر می‌کنند. هر سه شرکت در دو سال گذشته، پتنت مربوط به لنزهای مجهز به دوربین خود را پرکرده‌اند.

0

همان‌طور که وب‌سایت Sonyalpharumors اشاره‌کرده، سونی جدیدترین شرکتی محسوب می‌شود که به‌تازگی به این غوغا پیوسته است. گوگل پتنت لنزهای مجهز به دوربین خود را در سال 2014 پر کرد، سامسونگ هم در ماه گذشته پتنتی مشابه برای خود تهیه کرد و حالا نوبت به سونی رسیده تا تکه زمینی از چشمان شما را برای استفاده عکاسی در آینده رزرو کند.

با توجه به توضیحات پتنت، ممکن است لنز چشمی سونی در میان سه شرکت مذکور پیشرفته‌ترین نوع باشد. این پتنت نه‌تنها یک لنز که به دوربین داخلی، حافظه داخلی و قطعه مخصوص انتقال محتوا مجهز شده را توصیف می‌کند، بلکه به ذکر قابلیت‌های دیگری نظیر فوکوس خودکار، زوم، کنترل دریچه دیافراگم و حتی تثبیت عکس گرفته‌شده نیز می‌پردازد.

Bildschirmfoto-2016-04-28-um-16.15.41-1024x557-800x435

مانند نمونه‌های قبلی شاتر دوربین با پلک زدن آگاهانه کاربر فعال می‌شود. پلک زدنی که به گفته پتنت، لنز بتواند تفاوت آن را با پلک زدن عادی کاربر تشخیص دهد. هنوز مطمئن نیستیم که چگونه می‌توان سایر تنظیمات را کنترل کرد.

مشخص است که کنترل دریچه دیافراگم، زوم، تثبیت عکس و کنترل فوکوس هم در سیستمی که سونی ارائه داده وجود دارد، اما مشخص نیست که آیا می‌توان سایر تنظیمات را با انواع مختلفی از پلک زدن کنترل کرد یا خیر.

petapixel

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.