تماشا کنید: اجرای ویندوز 95 مایکروسافت بر روی ساعت هوشمند اپل‌واچ!

اگر حاضر هستید به مدت یک ساعت برای لود شدن صبر کنید، می‌توانید از حس عجیب استفاده از ویندوز 95 در اپل واچ لذت ببرید. توسعه‌دهنده Nick Lee ویدئویی در یوتیوب منتشر کرده که نشان می‌دهد ویندوز 95 پس از لود شدن در ساعت اپل چگونه به نظر می‌رسد. حداقل مشکل آن کند بودن است، اما به نظر می‌رسد بیش از آنکه انتظار داشته باشیم کاربردی باشد.

0

همان‌طور که آقای Lee در وبلاگ خود نوشته، سطح قابلیت‌های اپل واچ بسیار بالاتر از کامپیوترهایی است که به‌طورمعمول از ویندوز 95 استفاده می‌کنند، پس توانایی آن برای اجرای سیستم‌عامل قدیمی مایکروسافت منطقی به نظر می‌رسد. البته در ابتدا موانعی وجود دارد که باید از آن‌ها گذر کرد، مثلاً اپل نه‌تنها اجازه نصب برنامه‌هایی که بررسی نشده‌اند را نمی‌دهد، حتی راهی برای نصب سیستم‌عامل جدید بر ساعت‌هایش را ارائه نداده است.

Lee گفته که برای اجرای ویندوز 95، مجبور به دست‌کاری نرم‌افزار توسعه اپل به روش‌های غیرمعمول شده است. به‌این‌ترتیب توانست اساساً ویندوز 95 را به یکی از برنامه‌های اپل واچ تبدیل کند که محیطی را برای اجرای سیستم‌عامل به دست می‌دهد.

Lee همچنین باید راهی برای حل مشکل خاموش شدن پیوسته صفحه‌نمایش اپل واچ درزمانی که از آن استفاده‌ای نمی‌شد، پیدا می‌کرد. برای کنار آمدن با این مشکل، لوله‌ای مجهز به موتور درست کرد که پیوسته پیچ کناری ساعت را حرکت می‌داد و از خاموش شدن صفحه‌نمایش آن جلوگیری می‌کرد.

نتیجه بسیار کند عمل خواهد کرد. Lee گفته که نرم‌افزار ساعت را به‌گونه‌ای دست‌کاری کرده که به ویندوز 95 اجازه دنبال کردن نوک یک انگشت را بدهد و به‌این‌ترتیب موس را با ضربه زدن به جایی که می‌خواهد بکشاند.

بنا بر دلایلی، به نظر می‌رسد که توسعه‌دهندگان قادر به مقاومت در برابر اجرای بازی‌ها و نرم‌افزارهای کلاسیک بر پلتفرم‌هایی که از همان ابتدا هم قرار نبوده بر آن‌ها اجرا شوند، نیستند. ویندوز 95 نیز یک مثال خوب برای این نیاز است.

theverge

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.