تلگرام شایعه خرید این پیام‌رسان توسط گوگل را یک مزخرف محض دانست!

گوگل شاید پادشاه جستجوی وب باشد اما تلاش این شرکت برای عرضه یک پیام‌رسان و شبکه اجتماعی محبوب بی‌نتیجه مانده است. اخیراً شایعاتی در مورد خریداری پیام‌رسان تلگرام توسط گوگل شنیده شده بود که حالا تلگرام آن‌ها را مزخرف محض می‌خواند!

1

شاید سرویس شکست‌خورده Wave گوگل را به خاطر نیاورید اما مسلّما در مورد گوگل پلاس و عدم موفقیت آن دربرابر فیس‌بوک می‌دانید. شاید هنگ‌اوتس گوگل که پیش از آن Google Chat نامیده می‌شد کاربرانی داشته باشد اما این سرویس هم در حال حاضر به‌خاطر اپلیکیشن Slack کنار گذاشته شده است. به همین دلیل شایعاتی از روسیه در مورد خرید تلگرام با قیمت یک میلیارد دلار به گوش می‌رسید و این‌که مسئولان گوگل درحال مذاکره با “پاور دورف” مدیرعامل و بنیان‌گذار تلگرام هستند. تلگرام در حال حاضر 100 میلیون کاربر ماهانه دارد و از اولین پیام‌رسان‌هایی بود که رمزگذاری End-to-End را برای امنیت کاربر فراهم کرده و روبات‌ها را رواج داد.

حالا یکی از سخنگوهای تلگرام در گفتگو با وب‌سایت TheNextWeb گفته است:

این مزخرف محض است! هیچ صحبت یا برنامه‌ای در مورد خریداری تلگرام یا موارد مشابه وجود نداشته است.

تلگرام در حال حاضر از سرویس خود پولی کسب نمی‌کند و با رقابت شدیدی که از سوی واتس‌اپ برای این سرویس وجود دارد کسب هزینه از کاربران یا اضافه کردن تبلیغ می‌تواند به قیمت کوچ کاربرانش تمام شود. مسلّماً خریداری شدن توسط گوگل می‌تواند به رشد این پیام‌رسان کمک کرده و بسیاری از مشکلات سد راهش را برای تبدیل شدن به پیام‌رسان اول دنیا بردارد. در حال حاضر فیس‌بوک نیز سعی می‌کند با افزودن امکانات مختلف مسنجر خود را ترویج دهد.

اما خوب است بدانید مدیرعامل تلگرام همیشه مخالف سیاست‌های گوگل و فیس‌بوک بوده و کم‌توجهی آن‌ها به حریم شخصی را مورد انتقاد قرار داده است. او همچنین به وضوح گفته علاقه‌ای به کسب درآمد و سود از تلگرام ندارد و به همین دلیل شایعه خرید تلگرام توسط گوگل فعلاً منتفی خواهد بود.

thenextweb

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. همایون می‌گوید

    عجیبه 2 تا روس مدعی حفظ امنیت شخصی کاربران هستند!!!
    ما که بی صبرانه منتظریم که گوگل پیام رسان خودشو ارائه بده و دست از سر این هنگ اووت مسخره برداره ….