سرفیس فون در تابستان 2017 همراه با آپدیت رداستون 2 ویندوز 10 موبایل عرضه خواهد شد

سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ موبایل روزگار خوبی را از لحاظ تعداد کاربر سپری نمی‌کند؛ اما مایکروسافت تاکید دارد که همچنان هوای سیستم‌عامل موبایل خود را خواهد داشت؛ در این بین تکلیف گوشی‌های ساخت این شرکت نیز روشن نیست؛ اما از قرار معلوم سرفیس‌فون قرار است تابستان آینده روانه بازار شود.

0

با خبر شدیم تِری مِیِرسون (Terry Myerson)، یکی از مدیران ارشد مایکروسافت اعلام کرده که این شرکت در حال توسعه نسل بعدی محصولات خود است. ظاهرا در این اطلاعات جدید صحبت‌هایی نیز از گوشی به میان آمده که آنرا با نام سرفیس‌فون خواهیم شناخت.

گوشی‌های هوشمند لومیا 950 و لومیا 950 XL پاییز پارسال از جانب مایکروسافت معرفی شدند؛ اما این گوشی‌ها آنچنان که باید و شاید با فلسفه جدید مایکروسافت سازگاری ندارند. این‌گونه که پیداست مایکروسافت نیز رضایت زیادی از این محصولات خود ندارد و از طرف دیگر ویندوز ۱۰ موبایل نیز در وضعیت خوبی به سر نمی‌برد.

اینجاست که صحبت‌های سرفیس‌فون جدی‌تر می‌شود. گفته می‌شد که این سری جدید از گوشی‌های مایکروسافت در اواخر امسال یا نهایتا اوایل سال آینده روانه بازار می‌شوند اما اکنون خبرهایی از عرضه شدن این گوشی در تابستان به گوش می‌خورد.

احتمال می‌رود این تاخیر به دلیل آماده سازی آپدیت رداستون ویندوز ۱۰ است. از قرار معلوم در این نسخه امکانات زیادی را برای کامپیوترهای خانگی و سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ موبایل شاهد باشیم. این گونه که پیداست مایکروسافت دو هدف کلی را در عرضه سرفیس‌فون دنبال می‌کند.

مطرح کردن سرفیس‌فون به عنوان یکی از امن ترین گوشی‌های همراه هوشمند در دنیا و از طرف دیگر اضافه کردن امکانات مختلفی برای تبدیل این گوشی جدید به یکی از بهترین گوشی‌های هوشمند در زمینه عملکرد و کارآیی. ساتیا نادلا، مرد شماره یک مایکروسافت نیز پیش از اشاره کرده است که کارایی بیشتر و افزایش بهره‌وری کاربران در حین تعامل با گوشی‌های هوشمند رمز موفقیت این شرکت خواهد بود.

در کنار این موارد ویژگی Continuum را نیز نباید دست کم گرفت، با استفاده از این ویژگی گوشی‌های هوشمند مجهز به سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ موبایل قادر هستند به صفحه‌نمایش مانیتور متصل شده و نقش کامپیوتر خانگی را ایفا کنند. ناگفته نماند که Continuum در حال حاضر قادر به اجرای اپلیکیشن‌های Win32 نیست. با در نظر گرفتن تمامی این موارد به راحتی می‌توان حدس زد که سال آینده میلادی خبرهای بیشتری از حضور مایکروسافت در صنعت سودآور موبایل خواهیم شنید.

windowscentral.com

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.