مایکروسافت: ما کماکان به ویندوز 10 موبایل متعهد هستیم

از آن‌جا که سهم بازار اندک ویندوزفون و ویندوز 10 موبایل روزبه‌روز درحال کمتر شدن است و در کنفرانس Build امسال نیز مایکروسافت هیچ توجهی به این پلتفرم نشان نداد گمان می‌کردیم که ردموند از ویندوزفون قطع امید کرده است. اما حالا تری میرسون مدیر بخش دستگاه‌ها و ویندوز مایکروسافت ادعا می‌کند این شرکت کماکان به ویندوز 10 موبایل متعهد است.

0

اگر به خاطر داشته باشید تری میرسون پس از کنفرانس Build 2016 مایکروسافت و رونمایی‌های بزرگی از آپدیت بزرگ Anniversary گرفته تا ربات‌های هوشمند،هولولنز، اپلیکیشن‌های یونیورسال، کورتانا و خط فرمان لینوکس در ویندوز گفته بود که امسال ویندوزفون تمرکز اصلی مایکروسافت نیست. به این ترتیب کاربران و حتی کارمندان بخش ویندوز 10 موبایل مایکروسافت نگران عدم پشتیبانی این شرکت از پلتفرم موبایلی خود در آینده بودند. به‌تازگی تری میرسون ایمیلی را برای کارمندان ارسال کرده و در آن ادعا می‌کند مایکروسافت کماکان به ویندوز 10 موبایل متعهد است:

من متوجهم که شما نگرانی‌هایی را از طرف شرکای مایکروسافت درباره تعهد ما به فضای موبایلی شنیده‌اید.

بگذارید واضح بگویم: ما به عرضه ویندوز 10 روی دستگاه‌های موبایلی با صفحه‌نمایش کوچک و با پردازنده‌های ARM متعهد هستیم.

ما در حال حاضر در حال توسعه نسل جدید محصولات خود بوده و می‌خواهیم تعهد خود به ویندوز 10 موبایل را مجددا تأیید کنیم. ما به ارزش این محصول برای مشتریان تجاری معتقد هستیم و هدف ما پشتیبانی از پلتفرم ویندوز 10 موبایل برای سال‌های متعدد است. ما نقشه راهی برای پشتیبانی از این ادعا از سوی مایکروسافت و سایر شرکای تولیدکننده داریم که قصد دارند گوشی‌های متعدد را با این پلتفرم عرضه کنند.

مایکروسافت در سه‌ماهه پیشین تنها توانست 2.3 میلیون گوشی لومیا بفروشد که 73 درصد نسبت به مدل مشابه سال قبل کمتر است. با توجه به کاهش فروش ویندوزفون و نبود یک پرچم‌دار مناسب برای رقابت با موج جدید اندرویدی‌ها شاید منظور مایکروسافت از نسل جدید محصولاتش پرچم‌دارانی جدید برای ویندوزفون باشد. همچنین از ایمیل بالا این‌گونه دریافت می‌شود که به اعتقاد مایکروسافت مخاطب اصلی ویندوزفون کاربران تجاری هستند و طبق شایعات این شرکت قصد دارد گوشی سرفیس را به عنوان امن‌ترین گوشی و بهترین برای تولید محتوا عرضه کند.

TheVerge

 

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.