گوگل، فورد، ولوو و Uber یک لابی قدرتمند در حوزه خودروهای خودران ساخته‌اند

این روزها بازار خودروهای خودران هنوز آنچنان که باید و شاید داغ نشده است، از طرف دیگر دولت‌ها و مردم نیز نظرهای مختلفی در خصوص به کارگیری این خودروها دارند، اینجاست که باخبر شدیم سلاطین خودروسازی برای ایجاد لابی قدرتمندی در حوزه خودروهای خودران با یکدیگر هم‌ پیمان شده‌اند.

0

گوگل، فورد، اوبر و ولوو اعلام کرده‌اند که برای ایجاد خیابان‌هایی امن‌تر با یکدیگر ائتلافی را تشکیل دادند تا از خودروهای خودران دفاع کنند. همان‌گونه که اشاره شد خودروهای خودران هنوز دوران بلوغ خود را طی می‌کنند و نهادهای دولتی هنوز تصمیم درستی در خصوص نحوه برخورد با این خودروها در خیابان‌ نگرفته‌اند، اینجاست که این ائتلافِ سلاطین خودرو سازی می‌تواند نقش اهرمی را برای پیشرفت تصویب قوانین به نفع خودروهای خودران ایفا کند.

دیوید استریک‌لند، مدیر سابق اداره امنیت ملی بزرگراه‌ها، ریاست این ائتلاف را بر عهده دارد. وی قرار است نقش سخنگوی این ائتلاف را نیز ایفا کند. این مدیر عالی‌رتبه قرار است با اداره سابق خود ارتباط مستقیمی داشته باشد تا در نتیجه در تابستان امسال قوانینی را برای خودروهای خودران وضع کنند.

استریک‌لند در صحبت‌های خود تاکید کرد که خودروهای خودران رانندگی امن‌تری را در خیابان‌های آمریکا برقرار می‌کنند. بهترین راه برای ایجاد قوانین جدید در خصوص خودروهای خودران، مشخص کردن استانداردهای این خودروهای جدید است، از طرف دیگر ائتلاف جدید نیز با سیاست‌گذاران برای پیدا کردن بهترین راه‌های استقرار این قوانین در حال گفتگو است. اداره امنیت ملی بزرگراهها (NHTSA) نیز قرار است که دومین جلسه علنی خود را در خصوص  خودروهای خودران برگزار کند. لازم به ذکر است که اولین جلسه چندی پیش در واشنگتن برگزار شده بود. دومین جلسه قرار است تا یکی دو روز آینده در دانشگاه استنفورد در سیلیکون ولی برگزار شود.

در بین شرکت‌های حاضر در این ائتلاف گوگل توانسته است اسم و رسم خوبی در زمینه خودروهای خودران برای خود دست و پاکند. جالب است بدانید خودرو خودران Lexus SUV و خودورهای طراحی شده خودران گوگل تاکنون میلیون‌ها کیلومتر در سه شهر آمریکا رانندگی داشته‌اند.

در این بین فورد نیز دست روی دست نگذاشته و فناوری مخصوص به خود را در خودرو خودران خود در شهر‌های دیربورن (Dearborn) میشیگان و کامپوس امتحان می‌کند، اوبر هم که شرکت نوظهوری در این زمینه به نظر می‌رسد در Pittsburgh مرکز تحقیقاتی کاملی را برای خودروهای خودران دارد. حتی جنرال موتور هم که خبری از آن در این ائتلاف نیست با همکاری Lyft در حال ساخت و توسعه خودروهای خودران است. ولوو نیز به تازگی اعلام کرد که حدود ۱۰۰ خودرو خودران را در چین قرار است آزمایش کند.

با در نظر گرفتن تمامی این موارد باید گفت این فناوری نیز مانند بسیاری دیگر از فناوری‌های نوین ممکن است در ابتدا با شک و تردید انگاشته شود؛ اما بدون شک در آینده‌ای نزدیک شاهد خودروهای خودران در سطح خیابان‌های شهرهای بزرگ خواهیم بود.

theverge.com

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.