این عکس که گفته می‌شود از تلسکوپ فضایی هابل و از کره زمین گرفته شده کاملا جعلی است!

آیا تابه‌حال این عکس از زمین که گفته می‌شود توسط تلسکوپ هابل گرفته‌شده را دیده‌اید؟ بهتر است بدانید که این عکس 100 درصد جعلی است. البته که تصویر خیره‌کننده‌ای است، اما در حقیقت با استفاده از کامپیوتر ساخته‌شده؛ و هنوز معلوم نیست که این عکس را چه کسی ساخته است

2

mslg7z1kkbt7exoiab9e

به گفته سایت Snopes، این عکس متعلق به سال 2013 است و توسط هنرمندی به نام Mike Kiev ساخته‌شده؛ اما به نظر بسیار قدیمی‌تر می‌رسد. می‌توانید این عکس را در سایت به اشتراک‌گذاری تصویر Shutterstock پیدا کنید. در آنجا حتی می‌توانید نسخه‌های دستکاری‌شده مختلف زیادی را نیز از این عکس ببینید؛ تعداد زیادی که در خود انواع هواپیمای کوچک و بزرگ را هم به نمایش گذاشته‌اند.

je9a3cfbxtweufmctc6s

موارد مختلفی هم با ابرهای متفاوت می‌بینید که هیچ‌کدام در صفحه DeviantArt آقای Mike Kiev موجود نیست.

a7mkztuea7i5tujmvhp4

حالا چه این تصاویر ساخته دست Mike Kiev باشند یا خیر، یک نکته را به‌طور مسلم میدانیم و آن این است که عکس‌ها کاملاً جعلی هستند. زمین از فضا به‌طور طبیعی چگونه دیده می‌شود؟ در پایین یک عکس که در سال 2011 توسط ناسا از زمین گرفته‌شده را می‌بینید. این عکس اقیانوس آرام را نشان می‌دهد و به ما یادآوری می‌کند که چه میزان از سطح زمین را آب پوشانده است.

bvhdvesvj3r1sm1h3mvj

دوستان خوبم، هرچیزی را باور نکنید.

gizmodo

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

2 نظر برای این مطلب
  1. علی می‌گوید

    به طور کل تمام عکسهایی که از زمین وجود دارد جعلی است . چون هنوز هیچ انسان یا ابزاری موفق به خروج از جو زمین نشده

  2. حسن می‌گوید

    دوست خوبم هرچیزی را اصلا باور نکنید. همین عکس پایینی هم که به عنوان اصلی معرفی کردی کاملا جعلی است.