۵ اپلیکیشن اندرویدی که گزارش‌های مفید و جذابی در خصوص استفاده از گوشی هوشمند شما می‌دهند

گوشی‌های هوشمند دیگر تنها نقش تلفن را بازی نمی‌کنند و هزار و یک کار دیگر از آنها بر می‌آید، به همین منظور اپلیکیشن‌هایی وجود دارد که گزارش‌های مفیدی در خصوص استفاده از آنها در اختیار کاربر قرار می‌دهد، با این حساب نگاهی به ۵ اپلیکیشن اندرویدی پرکاربرد در این زمینه خواهیم داشت.

0

استفاده‌های مختلفی که از گوشی‌های همراه داریم می‌توانند بیان‌گر الگوهای رفتاری ما باشند، به این ترتیب اگر گزارش‌های مفیدی را از نحوه استفاده از گوشی هوشمند در اختیار داشته باشیم می‌توانیم به خوبی در خصوص رفتار و عملکرد خود قضاوت کرده و حتی به بعضی از عادت‌هایی که در اثر استفاده از گوشی‌های همراه به آنها دچار شده‌ایم پی‌ببریم.

برای نمونه فرض کنید گزارشی در اختیار داشتید که بر اساس آن مشخص می‌شد در روز چند بار گوشی هوشمند را برداشته و موردی خاص را با آن بررسی می‌کنید، در روز چه تعداد تماس یا پیامک ارسال می‌کنید، حتی می‌توانید گزارش‌های دقیق‌تری نیز داشته باشید و از کلمه‌های پرکاربردی که در حین ارسال پیام از آنها بیشتر استفاده می‌کنید باخبر شوید. تمامی این گزارش‌های جالب و کارآمد به راحتی با نصب یک اپلیکیشن بر روی گوشی در دسترس خواهند بود.

لازم به ذکر است که تمامی اپلیکیشن‌هایی که در اینجا از آنها نام خواهیم برد به صورت رایگان عرضه می‌شوند و تنها برای دسترسی به امکانات ویژه در بعضی از آنها باید دست‌ به دامان نسخه حرفه‌ای آنها شد. در اینجا بهتر است تعریف و تمجید را کنار گذاشته و ببینیم این اپلیکیشن‌ها در عمل چند مرده حلاج هستند:

اپلیکیشن Checky

اگر تمایل دارید از تعداد دفعاتی که به گوشی خود سر می‌زنید باخبر شوید، اپلیکیشن Checky را امتحان کنید. این اپلیکیشن به شما کمک می‌کند تا نمای کلی از علمکرد خود با گوشی همراه هوشمند بدست آورید. از طرف دیگر قادر هستید این عملکرد را با سایر دوستان خود نیز مقایسه کنید.

Cheeky phone habbit tracker

برای دانلود اپلیکیشن Checky – phone Habit Tracker از کافه بازار به لینک زیر مراجعه کنید:

BrD bazaar badge B

اپلیکیشن Callistics

اگر در مصرف ترافیک اینترنت گوشی خود وسواس زیادی به خرج می‌دهید باید بگوییم این اپلیکیشن باب میل شما رفتار می‌کند. به این ترتیب با Callistics قادر هستید مصرف دیتای گوشی خود را کاملا زیر نظر بگیرید.  از طرف دیگر Callistics به شما امکان بررسی کامل و جامع و رصد کردن تماس‌های تلفنی و پیامک‌ها را می‌دهد.

callistics

بیشتر گوشی‌های اندرویدی به صورت پیش‌فرض برنامه‌ای برای این کار دارند اما همان‌گونه که اشاره شد این اپلیکیشن گزارشات بسیار کاملی را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. در کنار گزارش‌های عمومی از میزان تماس و پیامک‌های کاربر، این اپلیکیشن گزارش‌های جامع‌تری نیز نظیر گزارش تماس‌ها و پیامک‌های کاربر به ازای هر روز و مصرف دقیق اینترنت را برای کاربر آماده می‌کند.

یکی دیگر از ویژگی‌های اپلیکیشن Callistics را می‌توان طراحی ساده و رابط کاربری خوش دست آن دانست، با استفاده از این طراحی ساده کاربر قادر است با نیم نگاهی به صفحه‌ گوشی همراه هوشمند خود از میزان تماس، پیامک و دیتای مصرفی گوشی باخبر شود. برای دانلود اپلیکیشن Callistics از گوگل‌پلی به لینک زیر مراجعه کنید.

Download-at-Google-play

اپلیکیشن TextStats

اگر از آن دسته از کاربرانی هستید که پیامک‌های زیادی را در روز رد و بدل می‌کنند باید بگوییم اپلیکیشن TextStats سنگ دست شما خواهد شد. همان‌گونه که از نام این اپلیکیشن پیداست رصد کردن پیامک‌ها بوسیله اپلیکیشن TextStats به نحوی تمام عیار انجام می‌شود.

TextStats

بوسیله این اپلیکیشن کاربر قادر است گزارشی از تمامی پیامک‌های ارسالی در بازه زمانی مشخص داشته باشد، از واژه‌های پرکاربردی که در حین ارسال پیامک استفاده کرده باخبر شود و نسبت به تعداد میانگین واژه‌هایی که در به ازای هر پیامک استفاده شده آگاهی داشته باشد. جالب اینجاست که TextStats حتی آماری از بیشترین زمان استفاده از پیامک در طول روز و حتی هفته در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

توسعه‌دهندگان این اپلیکیشن از لحاظ رابط کاربری نیز چیزی برای TextStats کم نگذاشته‌اند و این اپلیکیشن علی‌رغم حجم کمی که دارد از رابط کاربری بسیار مدرن و پیشرفته‌ای برخوردار است. البته ذکر این نکته نیز لازم است که در کنار تمامی این ویژگی‌ها، اپلیکیشن TextStats تنها با اپلیکیشن ارسال و دریافت پیام پیش فرض گوشی کار می‌کند و با سایر اپلیکیشن‌های جانبی سازگار نیست.

این امر به این دلیل است که پیام‌ها در TextStats به صورت آنلاین ذخیره می‌شود. البته توسعه‌دهندگان TextStats مدعی هستند که به هیچ وجه اطلاعات پیامک‌های کاربران از جانب این اپلیکیشن ذخیره یا ارسال نمی‌شود. برای دانلود اپلیکیشن TextStats از گوگل‌پلی به لینک زیر مراجعه کنید:

Download-at-Google-play

اپلیکیشن Data Usage Monitor

اگر از آن دسته از کاربرانی هستید که نسبت به میزان مصرف ترافیک اینترنت خود وسواس زیادی به خرج می‌دهند، اپلیکیشن Data Usage Monitor بهترین گزینه برای شماست. این اپلیکیشن تمامی ترافیک روزانه کاربر را بررسی کرده و گزارش‌‌های جامع و قابل درکی ارائه می‌دهد. از طرف دیگر کاربر می‌تواند مقدار ترافیک مشخصی را از طریق این اپلیکیشن انتخاب کند تا در صورت استفاده بیشتر از میزان تعیین شده از جانب اپلیکیشن به کاربر پیغام هشدار صادر شود.

TextStats1

به این ترتیب به راحتی می‌توان از مصرف کنترل نشده ترافیک اینترنت جلوگیری کرد. جالب اینجاست که فرآیند زیر نظر گرفتن ترافیک اینترنت به صورت خودکار پس از نصب اپلیکیشن انجام می‌شود. به این ترتیب برای گزارش سریع و در لحظه از مصرف اینترنت کافیست تا اپلیکیشن را باز کرده و گزارش‌ مورد نظر را ملاحظه کنید.

همان‌گونه که اشاره شد این گزارش‌ها در قالبی بسیار ساده و قابل فهم در اختیار کاربر قرار می‌گیرد. لازم به ذکر است که میزان استفاده گوشی از اینترنت وای‌فای و اینترنت خط موبایل در قالب گزارش‌های جداگانه‌ای نمایش داده می‌شود. برای دانلود اپلیکیشن Data Usage Monitor از کافه بازار به لینک زیر مراجعه کنید:

BrD bazaar badge B

اپلیکیشن Internet Speed Meter Lite

این اپلیکیشن گزینه بسیار مناسبی است برای کاربرانی که تمایل دارند همیشه میزان سرعت اینترنت گوشی خود را زیر نظر داشته باشند، به این ترتیب پس از نصب اپلیکیشن، سرعت اینترنت به همراه میزان ترافیک مصرف شده در نوار بالای گوشی همراه هوشمند (Status bar) نمایان می‌شود.

internet speed meter lite

این امر باعث می‌شود کاربر به راحتی و تنها با یک نگاه در جریان سرعت و میزان مصرف ترافیک اینترنت قرار بگیرد. از طرف دیگر گزارش مصرف ترافیک اینترنت در یک ماه گذشته نیز در اپلیکیشن Internet Speed Meter Lite تعبیه شده است.

ناگفته نماند که این اپلیکیشن نسخه حرفه‌ای نیز دارد که گزارش‌های متنوع‌تری را در خصوص زمان و مصرف ترافیک اینترنت به ازای هر بار اتصال در اختیار کاربر قرار می‌دهد، امکان بررسی روزانه ترافیک وای‌فای و اینترنت موبایل مصرف شده نیز به همراه شخصی سازی رابط کاربری از ویژگی‌های نسخه حرفه‌ای این اپلیکیشن است. برای دانلود اپلیکیشن Internet Speed Meter Lite از گوگل‌پلی به لینک زیر مراجعه کنید:

BrD bazaar badge B
در اینجا به پایان لیست ۵ اپلیکیشن که گزارش‌های مفیدی از استفاده گوشی همراه در اختیار کاربر قرار می‌دهند رسیدیم، بدون شک اپلیکیشن‌های مفید دیگری نیز وجود دارد که در این لیست به آنها اشاره نشد، با این حساب اگر اپلیکیشن دیگری مد نظر شماست نام و مشخصات آنرا با ما و سایرین در قسمت نظرات به اشتراک بگذارید.

phonearena.com

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.