استیو جابز چینی‌ها معتقد است اپل به اندازه کافی نوآور نبوده است!

Jia Yueting، کارآفرین میلیارد چینی و مؤسس شرکت LeEco که خدمات استریم ویدئو در این کشور را ارائه می‌دهد و علاوه بر این به ساخت انواع گجت‌های الکترونیکی نیز مشغول است، به تازگی سیاست‌های شرکت اپل را در به کار گیری فناوری‌های نوین و نوآوری را به باد انتقاد گرفته است.

0

او که به عنوان استیو جابز چینی‌ها نیز شناخته می‌شود، کبود نوآوری در محصولات اپل را نقطه‌ضعفی دانسته که شرکت‌های چینی می‌توانند با بهره‌گیری درست از آن بازار خود را گسترش دهند.

به عنوان یک کارآفرین موفق، بر این عقیده‌ام که اپل در حال حاضر محصولات جدید خود را صرفاً با رنگ و لعاب بهتر نسبت به نسل قبلی راهی بازار می‌کند. به عنوان مثال اگرچه آیفون از سال 2008 به مدت 5 سال حاکم بدون منازع بازار گوشی‌های هوشمند بوده است، با این حال در حال حاضر این جایگاه از گوشی اپل به طور کامل سلب شده است.

Jia Yueting که اولین مصاحبه فرامرزی خود را با شبکه CNBC انجام داده، بر این عقیده است که شرکت اپل به دلیل استفاده از فناوری‌های منسوخ شده در حال از دست دادن بازار چین است. البته وی تا پیش از این نیز با انتقاد از بسته بودن اکوسیستم iOS، این سؤال را مطرح کرده بود که آیا این پلتفرم تمام آن خلاقیت‌هایی را که توسعه‌دهندگان به دنبال آن بودند را در اختیارشان قرار داده است ؟

ما همه بر این عقیده‌ایم که نسل بعدی اینترنت همراه می‌تواند افق‌هایی را ایجاد کند که اکنون خبری از آن‌ها نیست. در سوی دیگر از این ویژگی می‌توان در اکوسیستم‌های موبایلی بسته نیز استفاده کرد؛ حال آنکه شرکت اپل با محدود کردن توانایی استفاده‌کنندگان از گوشی آیفون به طور مستقیم با این دریچه‌های گشوده شده مخالفت می‌کند.

جالب است که بدانید مدیرعامل LeEco در حالی به انتقاد از اکوسیستم بسته iOS پرداخته است که شرکت متبوعش در حال ارائه رایگان خدمات مالتی مدیا برای خریداران سوپر خودروهای LeSEE برای رقابت مستقیم با سری S تسلا است.

cultofmac

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.