گوشی هوشمند جدید فیلیپس در واقع یک Voice Recorder‌ اندرویدی است!

اگرچه در نگاه اول می‌توان حدس زد که گجت فوق یک گوشی هوشمند با گوشه‌های گرد شبه به آیفون است، با این حال جالب است که بدانید این محصول صرفاً یک Voice Recorder‌ اندرویدی از شرکت فیلیپس می‌باشد.

0

بدون شک پیشروترین پلتفرم متن‌باز دنیا را می‌توان اندروید دانست که تقریباً در هر گجتی از گوشی‌های هوشمند گرفته تا سیستم درون خودرویی می‌توان آن را استفاده نمود.

در همین رابطه فیلیپس به تازگی برای خبرنگاران و وکلایی که همیشه وقت به یک دستگاه ضبط‌صوت نیاز دارند، یک Voice Recorder‌ قدرت گرفته از پلتفرم اندروید را با ظاهری شبیه به آیفون تولید کرده که به تجهیزات جانبی از قبیل دوربین، مودم داخلی وای‌فای و نمایشگر لمسی مجهز شده است.

شرکت تولیدکننده معتقد است که قشر خاصی از جامعه صرفاً از گوشی همراه خود به عنوان یک دستگاه ضبط‌صوت استفاده می‌کنند و حال آنکه ارتباطات رادیویی که قابلیت تماس را امکان‌پذیر می‌کنند به طور قابل توجهی بر میزان مصرف انرژی می‌افزاید. از آنجا که SpeechAir تنها یک Voice Recorder‌ اندرویدی است، در طراحی این موضوع ملاک قرار گرفته به طوری که سمت راست قاب دکمه‌هایی جهت شروع و پایان عملیات ضبط صدا تعبیه شده است.

همچنین این دستگاه دارای سه میکروفون 360 درجه بوده که در گوشه بالایی سمت راست قاب گنجانده شده است. بدین ترتیب اگر من باب اتفاق دستگاه را به طور برعکس نیز در دست گرفته باشید، در کیفیت صدای ضبط شده خللی ایجاد نخواهد شد. علاوه بر این کاربران می‌توانند از دوربین 5 مگا پیکسلی آن برای ثبت حاشیه‌نویسی و یا اسکن بارکد استفاده نمایند.

خوشبختانه تمامی اپلیکیشن‌های مورد نیاز خبرنگاران بر روی این دستگاه نصب شده، با این حال تنها می‌توان از طریق بلوتوث و وای‌فای فایل‌های صوتی ذخیره شده را به سیستم منتقل نمود. لازم به ذکر است که شرکت سازنده تاکنون اطلاعاتی در رابطه قیمت و زمان عرضه این محصول ارائه نکرده است.

gizmodo

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.