کروم‌بوک‌ها احتمالا به زودی قادر به اجرای تقریبا تمام اپلیکیشن‌های اندرویدی خواهند بود

اگر به خاطر داشته باشید، چند ماه پیش اخباری در رابطه با احتمال ادغام پلتفرم‌های کروم‌بوک و اندروید از سوی گوگل به بیرون درز پیدا کرد. حال در همین رابطه به نظر می‌رسد مانتین ویوها در اولین قدم‌های اجرای این هدف در نظر دارند امکان اجرای تقریباً تمام اپلیکیشن‌های اندرویدی بر روی پلتفرم کروم بوک را فراهم سازند.

0

گوگل از سال 2009 مشغول انجام مطالعات این طرح بوده به طوری که  سرگئی برین در آن زمان اعلام کرده بود که کروم اواس و اندروید به مرور زمان با هم ادغام خواهند شد. لازم به یادآوریست که پی‌سی‌ و لپ‌تاپ‌های مجهز به سیستم‌عامل کروم، امکان دسترسی به فروشگاه گوگل پلی و اجرای اپلیکیشن‌های گنجانده شده در آن را دارا می‌باشند.

بر اساس اظهارت یک توسعه‌دهنده در شبکه Reddit، در بخش تنظیمات نسخه 51 پلتفرم کروم‌بوک‌ قابلیتی به نام “Enable Android apps to run on your Chromebook.” تعبیه شده که کاربر با فعال کردن آن قادر است به فروشگاه مجازی گوگل پلی متصل شده و اپلیکیشن‌های اندرویدی را دریافت نماید.

اگرچه این قسمت در نسخه جدید پلتفرم مورد بحث مخفی شده است، با این حال کد منبع‌های کشف شده حاکی از آن‌اند که استفاده کنندگان کروم‌بوک‌ها به زودی می‌توانند به یک میلیون اپلیکیشن اندرویدی در گوگل پلی دسترسی پیدا کنند. در سوی دیگر هرچند به نظر می‌رسد قابلیت مذکور هم‌اکنون بر روی نسخه‌ ای خاص از کروم‌بوک‌ به دست توسعه‌دهندگان نزدیک به گوگل در حال تست می‌باشد، با این حال می‌توان پیش‌بینی کرد که گوگل راجع آن کلیپی آموزشی تولید و در کنفرانس I/O که ماه آینده برگزار خواهد شد به نمایش گذارد.

البته این اولین باری نیست که گوگل در جهت آماده‌سازی زیرساخت اجرا اپلیکیشن‌های اندرویدی بر روی کروم‌بوک‌ اقداماتی را انجام می‌دهد. به عنوان مثال در سال 2014 افزونه‌ای تحت عنوان ARC منتشر شد که مسیر اجرای اپلیکیشن‌های دنیای اندروید روی کروم نصب شده در ویندوز، لینوکس، مک و دیگر اکوسیستم‌ها را هموار می‌کرد.

در هر حال اگر هم پروژه ادغام کروم‌بوک و اندروید به طور کلی منتفی شود، بدون شک امکان اجرای اپلیکیشن‌های اندرویدی بر روی کروم‌بوک‌ها می‌تواند قابلیتی باشد که کاربران این پلتفرم را دلگرم خواهد کرد.

theverge

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.