حالا ۸۴ درصد دستگاه‌های iOS به iOS 9 آپدیت شده‌اند

گزارش‌ها از روند رشد مناسب iOS 9 حکایت دارند، بر اساس آخرین آمار اکنون ۸۴ درصد از دستگاه‌های iOS FI به سیستم عامل iOS 9 مجهز هستند.

0

اگر نگاهی به آمار رشد نسخه‌های مختلف سیستم‌عاملِ موبایلِ اپل داشته باشیم می‌توان گفت که iOS 7 به سرعت توانسته بود در دستگاه‌های iOS جا خوش کند؛ اما این امر در خصوص iOS 8 تکرار نشد و این‌گونه که پیداست این داستان در خصوص iOS 9 صدق نمی‌کند و این سیستم‌عامل موبایل با سرعت قابل قبولی جای خود را در دل هواداران باز کرده است. بد نیست بدانید حدود دو ماه پیش ۷۷ درصد گوشی‌های iOS مجهز به iOS 9 شده بودند؛ اما بر اساس آمار جدیدی که در صفحه‌ توسعه‌دهندگان اپل منتشر شده این میزان به ۸۴ درصد افزایش یافته است. به این ترتیب می‌توان گفت درست است که در حال حاضر ۸۴ درصد از دستگاه‌های اندرویدی به نسخه iOS 9 مجهز شده‌اند؛ اما باز هم در بازه زمانی حدود دو ماه انتظار داشتیم این میزان بیشتر از ۷ درصد رشد کند.

iOS-rate

انتظار می‌رود اپل دو ماه دیگر در مراسم WWDC 2016 نسخه جدید iOS را که به احتمال زیاد آنرا با نام iOS 10 خواهیم شناخت معرفی کند و با این حساب باید دید آیا تا آن زمان iOS 9 خواهد توانست میزان نفوذ خود در دستگاه‌های اندرویدی را بیشتر از ۹۰ درصد افزایش دهد. ناگفته نماند که کاربران iOS 9 از برخی از اشکال‌های نرم‌افزاری در این سیستم‌عامل موبایل گله‌ دارند و با این حساب ممکن است این امر باعث شود دلیل برای ارتقا نسخه iOS خود نبینند.

در زمینه اشکال‌های نرم‌افزاری iOS 9 برای نمونه می توان به مشکل باز کردن لینک در مرورگرها نظیر سافاری اشاره کرد که باعث می‌شد مرورگر متوقف شود. یکی دیگر از این اشکال‌ها نیز از عدم نمایش قسمت اعلان‌ها حکایت دارد، به این ترتیب انتظار می‌رود اپل با انتشار iOS 10 سیستم‌عامل موبایل قابل اطمینانی برای کاربران عرضه کند.

همان‌‌گونه که اشاره شد احتمال می‌رود تا رونمایی نسخه جدید iOS حدود دو ماهی فاصله داشته باشیم و باید دید اپل در کنار بر طرف کردن مشکلات iOS 9 چه امکانات دیگری در سیستم‌عامل موبایل خود برای علاقه‌مندان در آستین خواهد داشت.

ubergizmo.com

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.