میزان فروش گوشی‌های هوشمند سامسونگ در فصل اول 2016 دوبرابر بیشتر از اپل بوده است

طبق جدیدترین آمار از شرکت TrendForce با وجود این‌که فروش گوشی‌های هوشمند به نقطه اشباع نزدیک شده اما عرضه گلکسی اس 7 و اس 7 اج به سامسونگ کمک کرده تا تعداد فروش خود را در فصل اول 2016 به دوبرابر اپل برساند.

0

طبق جدیدترین آمار تعداد فروش گوشی‌های هوشمند جهان نسبت به سال گذشته 1.3 درصد و نسبت به سه‌ماهه قبلی 18.6 درصد کاهش یافته تا به تعداد 292 میلیون دستگاه برسدو با این وجود سامسونگ توانسته 5.7 درصد فروش بیشتری را نسبت به سه‌ماهه مشابه پارسال تجربه کرده و 81 میلیون درصد را به خود اختصاص دهد. با وجود این‌که معمولاً سه‌ماهه پایانی سال به دلیل تعطیلات کریسمس بهترین فصل فروش گوشی‌های هوشمند است سامسونگ فروش بهتری را در سه‌ماهه ابتدایی 2016 تجربه کرده است.

smartphone-shipments-q1-2016

عرضه گلکسی اس 7 و اس 7 اج به فروش سامسونگ کمک شایانی کرده و همچنین سری Galaxy J نیز در چین و سایر نقاط جهان با استقبال خوبی مواجه شده است. TrendForce پیش‌بینی می‌کند که فروش سامسونگ حتی بالاتر برود. همان‌طور که می‌بینید در سه‌ماهه ابتدایی 2016 سامسونگ 27.8 درصد و اپل 14.4 درصد از سهم کل گوشی‌های هوشمند فروخته شده را به خود اختصاص داده‌اند.

اپل که رقیب اصلی سامسونگ محسوب می‌شود 6.5 درصد کاهش فروش را نسبت به سه‌ماهه مشابه سال گذشته تجربه کرده اما انتظار می‌رود عرضه آیفون SE اوضاع فصل دوم را بهتر کرده و سرانجام آیفون 7 نیز آمار را تکان دهد. شرکت‌های چینی نیز خوب عمب کرده و با وجود این‌که فروش گوشی‌های هوشمند رو به افت است توانسته‌اند تا برای اولین بار مجموعاً از ترکیب سامسونگ و اپل گوشی هوشمند بیشتری بفروشند. گفته می‌شود دلیل این رشد فراگیر شدن شبکه مخابراتی 4G در کشورهای ضعیف‌تر و قیمت پایین گوشی‌های چینی است.

chinese-smartphone-shipments-q1-2016

هواوی کماکان جایگاه اول خود را در فروشندگان گوشی‌های چینی با 27 میلیون دستگاه حفظ کرده و پس از آن نیز لنوو، شیائومی، TCL (آلکاتل)، Oppo و Vivo قرار دارند. طبق پیش‌بینی TrendForce هواوی با این وجود هم نمی‌تواند به این زودی‌ها از اپل پیشی بگیرد. همان‌طور که مشاهده می‌نید لنوو توانسته با فروش 17 میلیونی برای اولین بار شیائومی را پیش سر بگذارد و همچنین گفته می‌شود عمده فروش لنوو در خارج از چین و از صادرات است.

GSMArena

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.