سونی نسخه پیش‌نمایش اندروید N را برای اکسپریا زد 3 عرضه کرد

همان‌طور که در شایعات هم داشتیم حالا اولین گوشی غیرنکسوسی نسخه پیش‌نمایش اندروید N را دریافت کرده و این گوشی Xperia Z3 سونی است. سونی با این اقدام خود بار دیگر نشان داد که به جامعه توسعه‌دهندگان اندروید و همچنین کاربران گوشی‌هایش احترام می‌گذارد.

0

نسخه پیش‌نمایش توسعه‌دهندگان اندروید N تا به امروز تنها در اختیار کاربران گوشی‌های نکسوس 6 یا جدیدتر و نکسوس 9 بود و حالا سونی این نسخه از اندروید را به پرچم‌دار سابق خود اکسپریا زد 3 آورده است. شاید نکته عجیب انتخاب اکسپریا زد 3 به‌جای اکسپریا زد 5 یا حتی اکسپریا زد 3 پلاس باشد. در واقع سونی این نسخه از اندروید را برای هر دو نسخه D6603 و D6653 عرضه کرده است و اگر از کاربران این گوشی هستید شانس این را دارید که در کنار کاربران نکسوس جدیدترین نسخه اندروید را تجربه کنید.

Xperia-Z3-Android-N-preview

همان‌طور که در مطلبی به‌طور مفصل شرح دادیم اندروید N امکانات جدیدی مانند پشتیبانی از حالت چندپنجره‌ای، نوتیفیکیشن‌های دسته‌بندی شده، پاسخ سریع به اعلان‌ها و همچنین کاهش مصرف شارژ باتری را به همراه دارد. اگر قصد دارید Android N را روی اکسپریا زد 3 خود دانلود استفاده کنید باید ابتدا نرم‌افزار Xperia PC Companion سونی را از این‌جا دانلود و روی سیستم خود نصب کنید؛ سپس به طریق زیر عمل کنید:

دکمه Alt را روی کیبورد رایانه خود نگه‌داشته و روی دکمه Software repair در صفحه اصلی PC Companion کلیک کنید و راهنما را دنبال کنید.

نرم‌افزار از شما می‌خواهد که گوشی را موقتاً از رایانه جدا کرده و آن را خاموش کنید؛ سپس درحالی‌که دکمه کم‌کردن صدا را نگه‌داشته‌اید آن را مجدداً به رایانه متصل کنید تا عملیات فلش کردن آغاز شود.

در صورتی که قصد بازگشت به اندروید 6.0.1 را دارید می‌توانید مراحل را از Xperia Companion و Software Repair دنبال کنید.

البته یک نکته مهم را فراموش نکنید: نسخه پیش‌نمایش توسعه‌دهندگان اندروید N همان‌طور که از نامش پیداست تنها یک نسخه آزمایشی و احتمالاً با باگ‌های ریز و درشت است که برای توسعه‌دهندگان ساخته شده است. به این ترتیب سونی یا گوگل توصیه می‌کنند روی این نسخه برای استفاده روزانه حساب باز نکنید.

Sony

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.