اپلیکیشن سامسونگ برای حفظ فاصله چشمان کودکان از صفحه نمایش دستگاه‌ها

همه به خاطر داریم که زمان کودکی پدران و مادران ما بارها و بارها ما را از نزدیک نشستن به تلویزیون برحذر می‌داشتند! خب حالا زمان گذشته و نسل عوض شده و نوبت به صفحه نمایش گوشی‌‌های هوشمند و تبلت‌ها رسیده است.

0

این روزها تقریبا هر کودکی رو که مشغول بازی با تبلت و یا یک گوشی ببینید از خیره شدن و نزدیک بودن چشم او به صفحه نمایش هراسان بوده‌اید حالا سامسونگ با درک این موضوع دست به ابتکار جالبی زده و اپلیکیشنی را در این خصوص عرضه کرده است.

بله! در واقع کاراصلی این اپلیکیشن جلوگیری از نزدیک کردن صفحه نمایش تبلت و یا گوشی به چشم کودکان است اگر چه مطمئنا برای بزرگسالان نیز کارکرد خواهد داشت!

 اپلیکیشن اندرویدی Safety Screen سامسونگ مانع از ایجاد فاصله بسیار کم صفحه نمایش با چشم می‌شود و با احساس این موضوع بلافاصله انیمیشنی را به نمایش در می‌آورد و برای این موضوع از فناوری تشخیص چهره انسان بهره می‌برد تا به هر بهانه‌ای این اتفاق رخ ندهد و بلافاصله با دور کردن صورت از صفحه نمایش و ایجاد یک فاصله ایمن، پخش این انیمیشن به طور خودکار پایان می‌یابد.

والدین می‌توانند این اپلیکیشن را از اینجا در گوگل‌پلی دانلود و نصب نمایند. پس از نصب، یک کد چند رقمی برای غیرفعال کردن مقرر شده و مورد نیاز خواهد بود که این موضوع برای جلوگیری از غیرفعال کردن اپلیکیشن برای افراد غیر در نظر گرفته شده و این اپلیکیشن کمک خواهد کرد که کودکان استفاده درست از دستگاه و فاصله مطمئن از آن را بیاموزند.

بنابر اعلام محققان تماشای یک صفحه نمایش از فاصله بسیار نزدیک می‌تواند صدمات چشمی را برای کاربران به دنبال داشته و حتی باعث آغاز یک سندرم چشمی خاص در آنها شود.

sammobile

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.