شایعه: سونی Xperia X Premium اولین گوشی هوشمند دنیا با صفحه‌نمایش HDR خواهد بود

سونی سال گذشته Xperia Z5 Premium را به عنوان اولین گوشی هوشمند جهان با وضوح صفحه 4K به بازار عرضه کرد. حالا طبق شایعات این شرکت قصد دارد برای اولین بار صفحه‌نمایش HDR را به پرچم‌دار آینده خود Xperia X Premium بیاورد.

0

اگر به خاطر داشته باشید سال گذشته سونی رسماً اعلام کرد که قصد ادامه سری Xperia Z را نداشته و سری Xperia X را جایگزین آن خواهد کرد. این شرکت سپس گوشی‌های Xperia X، Xperia X Performance و Xperia XA را معرفی کرد که می‌توان آن‌ها را به ترتیب میان‌رده، پرچم‌دار و نسبتاً ارزان‌قیمت محسوب کرد. اما حتماً می‌دانید که حتی نسخه پرفورمنس شباهت چندانی به یک پرچم‌دار ندارد و با یک گیگابایت رم کمتر از رقبا و همچنین حذف صفحه‌نمایش 4K نسبت به زد 5 پریمیوم نمی‌توان آن را بهترین گوشی سونی دانست.

حالا طبق شایعات با وجود این‌که سونی قصد ندارد پیش از تابستان سری Xperia X را عرضه کند از همین حالا در حال کار بر روی یک پرچم‌دار جدید با نام Xperia X Premium است. این گوشی ظاهراً برای اولین بار از صفحه‌نمایش HDR استفاده خواهد کرد. تعریق HDR در صفحه‌نمایش با دوربین متفاوت است و در این‌جا به معنی نمایش 1.07 میلیارد رنگ استفاده می‌شود. همان‌طور که می‌دانید تمامی پرچم‌داران دنیا تنها قادر به نمایش 16.8 میلیون رنگ هستند و فناوری HDR در صفحه‌نمایش‌ها تنها در تلویزیون‌ها دیده شده است.

همچنین گفته می‌شود Xperia X Premium از صفحه‌نمایشی با نرخ به‌روزرسانی 120 هزتر، نسبت کنتراست عالی 2000:1 و بیشترین روشنایی حداکثر در تمامی گوشی‌های هوشمند بهره خواهد برد. در حال حاضر تمامی گوشی‌های هوشمند با صفحه‌نمایش LCD کنتراستی کمتر از 1500:1 دارند و به این ترتیب X Premium شاید بتواند به AMOLEDها بسیار نزدیک شود. از نظر روشنایی گفته می‌شود این گوشی دارای 1000 نیت روشنایی بوده که تا 1300 نیت نیز قابل افزایش است؛ خوب است بدانید گلکسی اس 7 تنها می‌تواند تا 539 نیت روشنایی تولید کند.

به هرحال تمامی این شایعات هنوز از سوی سونی تأیید نشده‌اند و بسیار عجیب است که پیش از عرضه رسمی یک پرچم‌دار، پرچم‌دار دیگری مورد آزمایش قرار بگیرد. سونی اگر قصد دارد در بازار گوشی‌های هوشمند با ضرردهی مواجه نشود بهتر است گوشی‌های جدید خود را هرچه سریع‌تر وارد بازار کند چرا که اچ‌تی‌سی، ال‌جی، سامسونگ و هواوی پرچم‌داران خود را بسیار زودتر وارد بازار می‌کنند و وقتی سری Xperia X در تابستان عرضه شود چیز جدیدی برای عرض اندام نخواهد داشت.

GSMArena

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.