سامسونگ در حال کار بر روی سنسور جدید دوربین با اندازه 1/1.7 اینچ و گشادگی f/1.4 است

طبق شایعات سامسونگ در حال کار بر روی سنسور جدیدی برای گوشی‌های هوشمند آینده خود است که دارای اندازه بسیار بزرگ 1.7/1 اینچ و گشادگی دیافراگم F/1.4 است.

0

احتمالاً می‌دانید که یکی از دلایل اصلی کیفیت پایین‌تر دوربین گوشی‌های هوشمند نسبت به دوربین‌های حرفه‌ای کوچک‌تر بودن سنسور آن‌هاست. پیش از این نوکیا گوشی لومیا 1020 و 808 PureView خود را با سنسورهای بزرگ عرضه کرده بود که هنوز هم در برابر پرچم‌داران کنونی بازار حرف‌های زیادی برای گفتن دارند. حالا طبق شایعات سامسونگ سنسور بزرگ 1. 7/1 اینچی CMOS را در دست تولید دارد که همچنین دارای گشادگی دیافراگم F/1.4 است. به این ترتیب سامسونگ می‌تواند نه‌تنها تعداد پیکسل‌ها را بیشتر کند بلکه اندازه آن‌ها را نیز بزرگ‌تر کرده و به لطف دیافراگم F/1.4 تصاویر فوق‌العاده‌ای در نور کم ثبت کند. در حال حاضر گلکسی اس 7 و اس 7 اج با اندازه سنسور 2.6/1 اینچی تصاویر بسیار خوبی در نور کم ثبت می‌کند اما می‌توان به جرأت گفت سنسور جدید چندین برابر بهتر خواهد بود.

Nokia-808-PureView

در مورد وضوح یا تعداد پیکسل‌ها طبق نوشته PhotoRumors سامسونگ بازی 18 تا 24 مگاپیکسل را در نظر گرفته است و همچنین سنسور دیگری با اندازه 2.3/1 را نیز در دست ساخت دارد. گفته می‌شود سامسونگ قصد دارد رابط کاربری دوربین‌های کامپکت سری NX خود را نیز به گوشی‌های آینده‌اش بیاورد و به این ترتیب کاربران را از خرید دوربین‌های جداگانه بی‌نیاز کند. هنوز مشخص نیست که سنسور جدید چه زمانی به تولید انبوه خواهد رسید اما انتظار داریم گلکسی نوت 6 و یا گلکسی اس 8 به این سنسور قدرتمند مجهز شوند.

GSMArena

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.