نسخه ششم وایبر مخفی کردن چت‌ها و رمزگذاری End-to-End را به همراه می‌آورد

پیام‌رسان محبوب وایبر که البته اخیراً به دلایل مختلف در کشور ما کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرد امروز با ویژگی‌هایی بسیار مهم آپدیت شده است. نسخه ششم Viber مخفی کردن چت‌ها و رمزگذاری end-to-end را برای امینت بیشتر کاربر به همراه دارد.

1

درست مانند تلگرام و واتس‌اپ حالا کاربران نسخه جدید وایبر نیز می‌توانند از رمزگذاری مطمئن end-to-end بهره‌مند شوند. اما رمزگذاری end-to-end به چه معناست؟

با این شیوه رمزگذاری پیام‌های شما در دستگاه خودتان رمزگذاری شده و تنها در دستگاه مقصد رمزگشایی خواهد شد و در این میان هیچ شخص یا سازمانی از سرویس‌دهنده‌های اینترنت، سازمان‌های دولتی مانند NSA یا حتی خود واتس‌اپ نمی‌تواند متوجه شود چه پیامی ردوبدل کرده‌اید. به این ترتیب حتی سازمان‌های دولتی قادر نخواهند بود وایبر را مجبور به لو دادن اطلاعات کاربران کنند چرا که اصطلاحاً کلید رمزگشایی پیام‌ها را حتی خود وایبر نیز در اختیار ندارد.

viber-end-to-end-encryption

وایبر از این پس در کنار مکالمات شما یک آیکان قفل به معنای فعال بودن رمزگذاری نشان می‌دهد و البته برای فعال بودن آن باید هر دو طرف نسخه ششم یا جدیدتر از وایبر را در اخیتاری داشته باشند. نسخه ششم وایبر برای اندروید و iOS همچنین ویژگی جدید مخفی کردن چت‌ها را به همراه دارد. کافیست وارد گفتگویی که قصد مخفی کردن آن را دارید شده و سپس روی آیکان چرخ‌دنده کلیک کرده و در پایین صفحه Hide this chat را انتخاب کنید. سپس یک رمز 4 رفمی را تعیین می‌کنید که بدون وارد کردن آن گفتگوی مورد نظر در صفحه چت‌ها ظاهر نخواهد شد. وایبر امیدوار است با این ویژگی منحصربه‌فرد بتواند برخی از کاربران از دست رفته خود را بازگرداند.

وایبر همچنین در این نسخه به یک شیوه جدید اعتبارسنجی با مخاطب مجهز شده که از ورود بی‌اجازه به اکانت شما جلوگیری خواهد کرد. نسخه جدید وایبر را می‌توانید هم‌اکنون برای اندروید و یا iOS دانلود کنید.

AndroidPolice

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. ندا می‌گوید

    خب مخفی کردیم حالا چجوری برش گردونیم به حالت قبل؟ :|