اپل به پشتیبانی از QuickTime برای ویندوز پایان دارد

مدت‌ها پیش برای استفاده از سرویس‌های اپل و پخش برخی فایل‌های صوتی یا تصویری به پلیر QuickTime روی ویندوز نیاز داشتید. اما حالا که این ضرورت دیگر وجود ندارد اپل رسماً پایان پشتیبانی خود را از این پلیر در ویندوز اعلام کرده است.

0

تا چند سال پیش برای استفاده از امکانات آی‌تونز و در نتیجه آیفون، آی‌پاد یا آی‌پد خود به نصب نرم‌افزار QuickTime روی ویندوز نیاز داشتید اما این نیاز مدت‌هاست که رفع شده و این نرم‌افزار را به یک نرم‌افزاری غیرضروری در ویندوز تبدیل کرده است. چند روز پیش سازمان امنیت ملی آمریکا نیز به کاربران ویندوز توصیه کرد تا به دلیل وجود حفره‌های امنیتی زیاد QuickTime را از رایانه‌های خود حذف کنند. حالا به گزارش وال استریت ژورنال اپل تأیید کرده که دیگر QuickTime 7 را برای ویندوز پشتیبانی نخواهد کرد و روش حذف آن را نیز در این صفحه از وب‌سایت خود شرح داده است.

QuickTime-Windows

همان‌طور که اپل در صفحه پشتیبانی خود ذکر کرده نصب QuickTime دیگر برای استفاده از آی‌تونز ضروری نیست و در واقع نسخه 10.5 آی‌تونز که مهرماه سال 89 منتشر شد آن را از QuickTime بی‌نیاز کرده بود. البته پس از آن نیز گاهی برای پخش برخی ویدئوهای آنلاین خصوصاً اپلی به این نرم‌افزار نیاز داشتید اما چند سالی هست که استاندارد جدیدتر و ایمن‌تر HTML5 جایگزین آن شده است و به این ترتیب تقریباً دلیلی برای استفاده از QuickTime وجود ندارد. به این ترتیب و با توجه به مشکلات امنیتی فراوان این نرم‌افزار پیشنهاد می‌کنیم هر چه زودتر به حذف آن از ویندوز خود اقدام کنید.

Engadget

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.