زلزله در جنوب ژاپن فعالیت بخش تولید سنسور CMOS دوربین شرکت سونی را مختل کرده است

به گزارش رویترز پس از دو زلزله بزرگ و مرگباری که در جنوب ژاپن در انتهای هفته گذشته اتفاق افتاد، سونی اعلام کرده که کارخانه تولید حسگر تصویرش در استان کوماموتو در جزیره کیوشو تا اطلاع ثانوی تعطیل خواهد بود. به‌علاوه برخی از تولیدات یک کارخانه حسگر تصویر دیگر که در شهر کیوشوی بندر ناگازاکی قرارگرفته معلق خواهد بود. سونی هنوز اعلام نکرده که تولیدات این دو کارخانه کی به روال عادی خود باز خواهد گشت.

0

این نوع از مشکل تولید می‌تواند منجر به محدودیت عرضه به OEMها شود، چراکه سونی بیش از 40 درصد حسگرهای CMOS بازار را تأمین می‌کند. بسیاری از آن‌ها در انواع گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها استفاده می‌شوند و این سهم از بازار تنها به انواعی که برای دستگاه‌های Xperia ساخته و فروخته‌شده است، محدود نمی‌شود. اپل هم یکی از مشتریان بزرگ سونی محسوب می‌شود. بنا به گفته‌های یکی از سخنگویان سونی که در روز شنبه با رویترز صحبت کرده بود انتظار می‌رود که زنجیره تأمین مختل نشود:

انتظار نمی‌رود که به‌زودی دچار اختلال در تأمین بشویم، چراکه در حال حاضر موجودی داریم. در صورت بروز هرگونه مشکل در تأمین، به سرعت اطلاعیه‌ای را منتشر خواهیم کرد.

همچنین وی عنوان کرد که پس از توقف پس‌لرزه‌ها، فعالیت‌ها به روال سابق باز خواهد گشت و احتمالاً خبرهای جدیدی در بعدازظهر روز دوشنبه اعلام خواهد شد. به صورت دقیق‌تر:

ما هنوز در حال بررسی آسیب‌های ممکن بر کارخانه‌ها هستیم. این کارخانه‌ها معمولاً 24 ساعت روز را در حال تولید هستند.

رویترز نوشته که کمپانی Samsung Electronics هم که از حسگرهای سونی در دستگاه‌های اخیرش نظیر Galaxy S7 و Galaxy S7 Edge استفاده کرده است، دچار اختلال در تأمین قطعات نخواهد شد چراکه منبع تأمین حسگرهای تصویر خود را متنوع کرده است. برخی از صاحبان پرچم‌داران گلکسی جدید اشاره‌کرده‌اند که دستگاه‌هایشان دارای حسگرهای Isocell که خود سامسونگ تولید کرده هستند و برخی دیگر توسط سونی تولید شده است.

Samsung-Galaxy-S7-and-S7-Edge-Tips-and-tricks-11-840x560

بااینکه به نظر می‌رسد سونی وضعیت پایداری داشته باشد ممکن است با پیدا کردن آسیب در کارخانه‌ها یا وقوع پس‌لرزه‌های شدید، همه‌چیز تغییر کند.

به‌عنوان‌مثال پس از زلزله‌ی 9 ریشتری توهوکو که در سال 2011 میلادی اتفاق افتاد، 900 پس‌لرزه متناوب هم به وقوع پیوست. از آن پس‌لرزه‌ها، 3 عدد بیش از 7 ریشتر بودند. دو زمین‌لرزه‌ای که در جزیره کیوشو اتفاق افتاد 7.3 ریشتر (شنبه 28 فروردین) و 7 ریشتر (جمعه 27 فروردین) بودند. تا یکشنبه‌شب، 478 پس‌لرزه تشخیص داده شده است.

این خبر نشان می‌دهد که بلایای طبیعی این‌چنین نه‌تنها می‌توانند موجبات گرفتاری انسان‌ها را فراهم بیاورند، بلکه می‌توانند بر مدیریت زنجیره عرضه جهانی تجارت هم تأثیر بگذارند.

androidauthority

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.