ده ترفند فوق‌العاده اما مخفی استفاده از فیس‌بوک که بهتر است بدانید

اگر از کاربران فیس‌بوک هستید و فکر می‌کنید زیر و بَم این شبکه‌اجتماعی بزرگ را می‌شناسید باید بگوییم که سخت در اشتباهید چرا که قصد داریم به ده ترفندی در فیس‌بوک اشاره کنیم که کمتر کاربری از آنها حتی خبر دارد!

فیس‌بوک یکی از بزرگ‌ترین شبکه‌های اجتماعی است که کاربران مدت زمان زیادی از وقت خود را در آن می‌گذرانند، با این حساب انتظار می‌رود که با چَم و خَم و ترفند‌های این شبکه اجتماعی پرکاربر آشنا باشند، اما بد نیست بدانید امکانات زیادی در فیس‌بوک تعبیه شده که به قولی می‌توان گفت در نگاه اول از دید کاربر مخفی است. به همین منظور بر آن شدیم تا نگاهی به ده ترفند فوق‌العاده‌ای در فیس‌بوک داشته باشیم که ممکن است تاکنون به چشم شما نخورده باشند. با این حساب اگر فکر می‌کنید واقعا با چم و خم فیس‌بوک آشنا هستید پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای این متن ما را همراهی کنید،‌مطمئن هستیم که پشیمان نمی‌شوید.

۱. جعبه پیام مخفی در فیس‌بوک وجود دارد

گاهی اوقات پیش‌ میاید که فیس‌بوک پیام‌ها را به داخل پوشه‌ای دور از چشم کاربر هدایت می‌کند. در واقع می‌توان گفت که این جعبه پیام مخفی در فیس‌بوک نقش پوشه اسپم‌ها را در سرویس‌های ایمیل ایفا می‌کند، گاهی اوقات نیز ممکن است پیام‌هایی از دوستان یا صفحه‌هایی که آنها را لایک کرده‌اید به این پوشه هدایت شود. برای دسترسی به محتوای این پوشه در نسخه تحت وب فیس‌بوک به قسمت Messages در بالای صفحه رفته و بر روی گزینه Message Requests کلیک کنید، در اینجا با انتخاب قسمت See filtered requests به محتوای این پوشه مخفی دسترسی پیدا می‌کنید. اگر هم از کاربران موبایل فیس‌بوک هستید مسنجر را باز کرده و وارد قسمت Settings شوید، سپس بر روی گزینه People ضرب‌ انگشت کرده و گزینه Message Requests را انتخاب کنید و به قسمت See filtered requests برای دسترسی به پیام‌هایی که دور از چشم شما در این قسمت قرار گرفته‌اند بروید.

۲. امکان Poke کردن افراد همچنان ادامه دارد

ریش‌سفید‌های فیس‌بوک ویژگی Poke کردن افراد را به خاطر دارند، این ویژگی مدت زیادی است که دیگر استفاده نمی‌شود؛ اما بد نیست بدانید که علی‌رغم کم‌رنگ شدن امکان Poke کردن افراد، باز هم فیس‌بوک این ویژگی را حذف نکرده است. با این حساب برای Poke کردن افراد در فیس‌بوک به صفحه پروفایل فرد مورد نظر رفته و در قسمت بالا سمت راست در کنار گزینه Friends و Message به دنبال سه نقطه (…) بگردید، سپس گزینه Poke را پیدا می‌کنید.

۳. در داخل مسنجر فیس‌بوک، بازی مخفی شطرنجی نهفته شده است

وظیفه مسنجر فیس‌بوک پیام رسانی میان اعضا است؛ اما از قرار معلوم سازندگان این مسنجر خلاقیت به خرج داده‌اند و در مسنجر بازی شطرنجی را نیز به صورت مخفی قرار داده‌اند.

fb-chess

برای دسترسی به بازی شطرنج مخفی مسنجر فیس‌بوک کافی است تا عبارت  fbchess@ را در حین گفتگو تایپ کنید. پس از تایپ این عبارت تخته شطرنجی در قسمت مسنجر ظاهر شده و قادر به انجام بازی شطرنج هستید.

۴. یک بازی بسکتبال به صورت مخفی در داخل مسنجر وجود دارد

هما‌ن‌گونه که اشاره شد ظاهرا مسنجر فیس‌بوک رمز و رازهای زیادی دارد و به غیر از پنهان کردن بازی شطرنج در دل خود، یک بازی بسکتبال نیز درون این مسنجر پنهان شده است. با این حساب اگر اهل شطرنج نیستید می‌توانید به بازی بسکتبال درون مسنجر فیس‌بوک بپردازید. برای فعال کردن بازی بسکتبال مسنجر فیس‌بوک کافی است تا emoji بسکتبال را در قسمت پیام‌های مسنجر فیس‌بوک به یک نفر ارسال کنید.

۵. برای به اشتراک گذاری فایل‌ها می‌توانید از دراپ‌باکس استفاده کنید

فیس‌بوک حسابی هوای منسجر خود را دارد و چندی پیش پشتیبانی دراپ‌باکس را برای به اشتراک گذاری فایل‌ها اعلام کرد، با این حساب کاربران قادر هستند فایل‌های خود را از طریق سرویس دراپ‌باکس به اشتراک بگذارند. برای این کار کافی است تا در اپلیکیشن مسنجر فیس‌بوک بر روی گزینه More ضرب انگشت کرده و گزینه Dropbox را انتخاب کنید. لازم به ذکر است که اپلیکیشن دراپ‌باکس نیز برای اینکار حتما باید بر روی دستگاه شما نصب شده باشد.

۶. امکان خروج از حساب کاربری (Log Out) از راه دور

اگر از کامپیوتر دیگری با حساب کاربری فیس‌بوک خود استفاده کرده‌ و فراموش‌ کرده‌اید که از این حساب خارج شوید، جای نگرانی وجود ندارد چرا که فیس‌بوک فکر اینجای کار را نیز در قابلیت‌های مخفی خود کرده است. برای خروج از حساب کاربری فیس‌بوکِ خود به صورت از راه دور (Remote) کافی است نسخه تحت وب فیس‌بوک را باز کنید. سپس گزینه Settings را انتخاب کنید و وارد قسمت Security شوید، در این مرحله قسمت Where You’re Logged In را انتخاب کرده تا لیستی از مکان‌هایی که از طریق آنها به حساب کاربری فیس‌بوک خود وارد شده‌اید را مشاهده کنید. با این حساب تنها کافی است تا مکان مورد نظر را انتخاب و گزینه End Activity را انتخاب کنید.

۷. با اطمینان خاطر می‌توان به دوستی با یک نفر خاتمه داد

کاربران فیس‌بوک به خوبی می‌دانند که به راحتی قادر هستند یک نفر را از لیست دوستان خود حذف و یا به اصطلاح Unfriend کنند، در این بین اگر این فرد متوجه شود ممکن است ناراحت شود و دلخوری‌های دیگری ایجاد شود. اینجاست که فیس‌بوک اجازه می‌دهد افرادی که در لیست دوستان شما هستند را دیگر دنبال نکنید یا به اصطلاح Unfollow کنید.

Unfollow-in-Facebook

این کار باعث می‌شود پست‌های دوستانی که آنها را Unfollow کرده‌اید دیگر در دیوار فیس‌بوک شما نمایش داده نشود. به این ترتیب دیگر نیازی نیست تا آنها را Unfriend کنید. برای اینکار به قسمت Following در صفحه دوست مورد نظر رفته و گزینه Unfollow را انتخاب کنید.

۸. می‌توانید به راحتی زبان نمایش منوها و تنظیمات فیس‌بوک را تغییر دهید

زبان پیش فرض فیس‌بوک انگلیسی است؛ اما شبکه‌ اجتماعی بزرگی در این ابعاد مشخص است که زبان‌های دیگری را نیز پشتیبانی می‌کند. برای تغییر زبان فیس‌بوک کافی است تا به قسمت Settings رفته قسمت Language را انتخاب کنید سپس با انتخاب Edit در اولین گزینه قادر هستید تا زبان مورد نظر خود را برای تعامل با فیس‌بوک انتخاب کنید.

۹. مروری بر رابطه دوستی با دوستان خود داشته باشید

برای مروری اجمالی به رابطه‌ دوستی که با دوستان خود در فیس‌بوک ایجاد کرده‌اید کافی است تا با  آدرس www.facebook.com/us. به حساب کاربری خود وارد شوید. در این قسمت قادر هستید تمامی اطلاعات به اشتراک گذاشته شده و تمام محتواهایی را که در آنها تگ شده‌اید را مشاهده کنید.

۱۰. ذخیره کردن پست‌ها برای مطالعه در زمان آینده

اگر در حین بررسی پست‌های منتشر شده در روی دیوار فیس‌بوک به پستی برخوردید که محتوای غنی داشت و از طرف دیگر شما هم فرصت مناسبی برای مطالعه آن نداشتید به راحتی می‌توانید پست مورد نظر را برای مطالعه در زمان دیگری ذخیره کنید. برای اینکار کافی است تا بر روی فلش کوچکی که در سمت راست پست نمایان است کلید کرده و گزینه Save را انتخاب کنید. این کار باعث می‌شود پست دلخواه شما در پوشه پست‌های ذخیره شده در قسمت سمت چپ قرار بگیرد تا سر فرصت مطالب دلخواه خود را مطالعه کرده و چیزی از قلم نیافتد.

در اینجا به پایان ده ترفند مخفی فیس‌بوک می‌رسیم، اگر شما از کاربران قهار فیس‌بوک هستید و ترفندی در نظر شما هست که در این لیست به آن اشاره نشد پیشنهاد می‌کنیم آنرا با ما و سایرین در قسمت نظرات به اشتراک بگذارید.

betanews.com

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نظرات بسته شده است.