رمزگشایی از آیفون 5C پرونده سن‌برناردینو حاصلی را برای FBI به همراه نداشته است!

پس از هفته‌ها جدال اپل و FBI در دادگاه فدرال آمریکا، FBI سرانجام اعلام کرد بدون نیاز به اپل موفق به رمزگشایی آیفون مورد نظر شده و به همین دلیل پرونده مختومه اعلام شد. حالا خبر رسیده FBI از رمزگشایی iPhone 5C پرونده سن‌برناردینو هیچ اطلاعات ارزشمند و مفیدی کسب نکرده است.

0

در درگیری سن‌برناردینو سید رضوان فاروق و همسرش با تیراندازی چندین نفر را به قتل رساندند و FBI اعتقاد دارد در این حادثه یک همدست دیگر نیز وجود داشته که هویتش هنوز مشخص نشده است. FBI امیدوار بود تا با رمزگشایی از آیفون 5C فاروق بتواند اطلاعاتی مربوط به این نفر سوم را کشف کند و پس از این‌که بدون نیاز به اپل سرانجام موفق به رمزگشایی شد حالا خبر رسیده که هیچ اطلاعات مفیدی در گوشی این قاتل وجود نداشته است.

با وجود این‌که دقیقاً یک هفته پیش FBI در مورد وجود اطلاعاتی مفید در این آیفون از اظهار نظر خودداری کرده بود یکی از وکلای این سازمان به نام «جیمز آ. بیکر» جزئیات بیشتری را فاش کرده است.

این پرونده ارزش جنگیدن را داشت و ما باید مطمئن می‌شدیم که تمامی زوایا را برای تحقیقاتمان مورد بررسی قرار داده‌ایم. ما این تحقیقات را به قربانیان این حادثه و خانواده‌های آن‌ها بدهکاریم و هر سرنخ منطقی را دنبال خواهیم کرد.

گفتنی است پس از این‌که اپل متوجه شد FBI توانسته بدون مهندسین این شرکت به اطلاعات آیفون دسترسی پیدا کند در مورد روش این کار کنجکاو شد و FBI نیز اعلام کرد این روش تنها بر روی آیفون 5C کار خواهد کرد.

phoneArena

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.