توریست‌ها به‌زودی در ژاپن برای خرج کردن تنها به اثر انگشت خود نیاز خواهند داشت!

معمولاً در هنگام سفر به کشورهای دیگر استفاده از پول نقد ایده خوبی به نظر می‌رسد، مخصوصاً اگر چندان از اینکه به خاطر سرویس دریافتی پول زیادی بپردازید، یا هنگام دریافت پول از دستگاه خودپرداز خارجی مجبور به پرداخت نرخ بالایی شوید یا حتی از اینکه از کارت اعتباری خود استفاده کنید خوشتان نیاید. بااین‌وجود حمل پول در هنگام سفر می‌تواند خطرناک هم باشد، چراکه به‌راحتی دزدیده می‌شود و شما به مشکل بر خواهید خورد.

0

در حقیقت با دزدیده شدن کیف پول، به‌جز از دست دادن وجه نقد، به معنی از دست دادن کارت اعتباری و کارت ATM تنها در لحظه‌ای خواهد بود. این وضعیتی است که ژاپن امیدوار است بتواند از بروز آن جلوگیری کند. به‌تازگی دولت ژاپن اعلام کرده که می‌خواهد سیستمی را پیاده کند که در آن توریست‌ها از سایر کشورها بتوانند تنها با اثرانگشت خود پرداخت انجام دهند و شناسایی شوند.

این سیستم را می‌توان در فرودگاه شروع کرد و توریست‌ها را به کارت اعتباری و اثرانگشتشان متصل کرد. سپس فرد به هرکجا که مایل باشد خواهد رفت و به‌جای حمل پول نقد، از اثرانگشت خود استفاده خواهد کرد. آن‌ها امیدوارند که بالاخره بتوانند به گردشگران اجازه ورود به هتل را به کمک همین سیستم بدهند؛ اما در حال حاضر به علت موانع قانونی، مسافر باید نوعی از کارت شناسایی مثل پاسپورت را به کارکنان هتل نشان بدهد.

این ایده جالبی است و تاکنون 300 مغازه موافقت خود را برای شرکت در آن اعلام کرده‌اند. ژاپن امیدوار است که بتواند تا سال 2020 که در آن میزبان بازی‌های المپیک خواهد بود، از این سیستم به‌طور گسترده استفاده کند.

ubergizmo

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.