ال‌جی می‌خواهد توسعه‌دهندگان دوستان بیشتری برای جی 5 بسازند!

ال‌جی هم‌زمان با رونمایی از جی 5 لوازم جانبی این گوشی را با نام دوستان جی 5 معرفی کرد که مهم‌ترین آن‌ها ماژول‌ها بودند. ظاهراً ال‌جی ساخت ماژول‌های جانبی برای جی 5 را به وسیله سایر توسعه‌دهندگان آزاد کرده است.

0

در هنگام معرفی جی 5 ال‌جی دو ماژول اصلی را برای این گوشی معرفی کرد: ماژول CAM Plus که یک باتری 1200 میلی‌آمپرساعتی به گوشی اضافه کرده، در دست گرفتن آن برای عکاسی را ساده‌تر کرده و کنترل‌هایی برای دوربین به صورت فیزیکی ارائه می‌کند؛ و همچنین ماژول Hi-Fi Plus با همکاری B&O Play که با استفاده از یک آمپ قوی و یک DAC 32-bit کیفیت صدای بسیاری بالاتری را هنگام استفاده از فایل‌های موسیقی و هدفون‌های باکیفیت فراهم می‌کند. اما این دو ماژول شاید شما را به خرید جی 5 وسوسه نکنند و شما اصلاً اهل عکاسی و گوش دادن به موزیک نباشید. ال‌جی حالا اعلام کرده در ساخت ماژول‌های بیشتر با توسعه‌دهندگان همکاری خواهد کرد.

LG-G5-cats

ال‌جی قصد دارد پس‌فردا یعنی 27 فروردین در سن‌فرانسیسکو مراسمی با حضور توسعه‌دهندگان برگزار کرده و نحوه ساخت ماژول‌ها را به آن‌ها یاد دهد. به گفته ال‌جی هر کسی می‌تواند ایده‌های خود برای ماژول یک گوشی هوشمند را به شکل دوست جدیدی برای ال‌جی به واقعیت تبدیل کند اما این ایده‌ها باید ابتدا توسط ال‌جی تأیید شود تا بتوانید آن را با جی 5 استفاده کنید. دلیل نظارت ال‌جی و موافقت آن‌ها هم تأثیر زیاد یک ماژول روی عملکرد و ظاهر جی 5 است.

ال‌جی امیدوار است بتواند ایده‌های بیشتری برای دوستان ال‌جی جمع کند اما متقاعد کردن توسعه‌دهندگان احتمالاً بسیار دشوار خواهد بود. چرا که این ماژول‌ها در حال حاضر تنها بر روی گوشی G5 کار کرده و سود زیادی عاید تولیدکنندگان آن‌ها نخواهد شد؛ همچنین مشخص نیست که گوشی‌های بعدی جی 5 نیز با ماژول‌های بعدی سازگار هستند و یا کاربرانی که صدها دلار برای این ماژول‌ها هزینه کرده‌اند مجبور به خرید ماژول‌هایی دیگر خواهند شد. به هر حال ال‌جی برخلاف سامسونگ و اچ‌تی‌سی ریسک بزرگی را متقبل شده و باید دید عکس‌العمل کاربران و بازار نسبت به جی 5 و دوستانش چگونه خواهد بود.

theverge

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.