نسخه جدید تلگرام با طراحی و قابلیت‌های جدید به همراه نسخه جدید پلتفرم BOT 2.0 عرضه شد

اپلیکیشن پیام رسان محبوب تلگرام با اضافه کردن ویژگی‌های جدید همچنان دامنه کاربران خود را افزایش می‌دهد و در آپدیت جدید شاهد نسخه جدید پلتفرم Bots 2.0 هستیم.

0

با استفاده از ویژگی‌هایی که در نسخه جدید این پلتفرم اعمال شده، توسعه‌دهندگان و علاقه‌مندان به روبات‌های تلگرام قادر هستند خلاقیت بیشتری در ساخت روبات به خرج دهند. تلگرام سعی داشته تا چند روبات جدید برای توضیح عملکرد و قابلیت‌های پلتفرم BOT 2.0 ایجاد کند. به همین منظور برای نمونه می‌توان به روبات Music@ اشاره کرد، این روبات به شما کمک می‌کند موسیقی‌های کلاسیک رایگان را جستجو و درون اپلیکیشن تلگرام قرار دهد. جالب اینجاست که موسیقی اجرا شده در محیط بیرون از چت نیز پخش می‌شود، از این جالب تر اینکه حتی اگر اپلیکیشن تلگرام را در حالت مینیمایز قرار دهید باز هم موسیقی انتخاب شده اجرا می‌شود. روبات دیگری که می‌توان در این زمینه اشاره کرد روبات YouTube@ است این روبات کمک می‌کند تا در ویدئوهای یوتیوب جستجو کرده و ویدئوی دلخواه را پست کنید. از طرف دیگر امکان اتصال این روبات به حساب کاربری یوتیوب نیز ممکن است، در این صورت امکانات بیشتری در اختیار شما قرار می‌گیرد. روبات بعدی معرفی شده روبات  Sticker@ است که با تایپ کاراکتر emoji مورد نظر قادر هستید استیکرهای مشابهی را پیدا کنید، لازم به ذکر است که این روبات حتی استیکرهایی را که نصب نکرده‌اید را نیز نشان می‌دهد. برای تعامل با این روبات‌ها صفحه‌کلیدی در نظر گرفته شده است تا بدین ترتیب کاربر کلمه‌های کلیدی کمتری را تایپ کند.

Telegram 1
از طرف دیگر می‌توان برای روبات‌ها دسترسی بیشتری اعمال کرد. در این زمینه برای نمونه می‌توان به روبات Foursquare@ اشاره کرد، این روبات قادر است به اطلاعات موقعیت کاربر دسترسی پیدا کرده و مکان‌هایی را در اطراف وی پیشنهاد دهد، سپس کافی است تا یکی از این مکان‌ها را تایپ کرده تا نام این مکان به همراه متن پیام در گفتگوی چت استفاده شود.
Telegram 2
در کنار این ویژگی‌های جدید، نسخه آپدیت تلگرام شاهد تغییرات ظاهری دیگری نیز در پلتفرم اندروید و iOS بوده است. به نوعی می‌توان گفت در این آپدیت جدید قسمت‌های زیادی از ظاهر تلگرام دستخوش تغییر شده است، همان‌گونه که اشاره شد از این به بعد از داخل این اپلیکیشن قادر به مشاهده فیلم‌های یوتیوب نیز خواهید بود. فرآیند اضافه کردن استیکرها نیز ساده‌تر شده است، از این به بعد کافی است تا تنها بر روی استیکر مورد نظر ضرب انگشت کرده و بدون اضافه کردن، آنرا ارسال کنید. با استفاده از روبات GIF@ نیز قادر خواهید بود پس از لمس طولانی تصویر GIF ، قبل از ارسال محتوای این فایل را ببینید. در حال حاضر این آپدیت جدید برای پلتفرم iOS و اندروید قابل دسترسی است.

gsmarena.com

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.