HTC 10 رسماً معرفی شد: صفحه‌نمایش ۵.۲ اینچی، بدنه فلزی، صدای Hi-Fi و دوربین اولتراپیکسل ۲

سرانجام پس از ماه‌ها شایعه، تیزر و درز مشخصات و تصاویر مختلف اچ‌تی‌سی سرانجام پرچم‌دار خود را با نام HTC 10 معرفی کرد. این گوشی به ادعای اچ‌تی‌سی از بهترین طراحی، بهترین دوربین، بهترین عمر باتری و بهترین صدا برخوردار است!

4

اولین چیزی که توجه ما را نسبت به گوشی‌های پرچم‌دار قبلی این شرکت جلب می‌کند حذف عبارت One M از نام گوشی است و حالا اچ‌تی‌سی آن را تنها HTC 10 نامیده است. این گوشی دارای بدنه‌ای فلزی و تراش خورده است که همواره از این شرکت تایوانی انتظار داشته‌ایم. HTC 10 در جلوی خود تنها از یک پنل شیشه‌ای با دکمه‌های خازنی و حسگر اثر انگشت روی دکمه Home خود بهره می‌برد و همان‌طور که انتظار داشتیم خبری از اسپیکرهای استریوی BoomSound نیست. درگاه USB Type-C نیز برای راحتی بیشتر کاربری، شارژ سریع‌تر و همچنین افزایش سرعت تبادل اطلاعات فراموش نشده است. به ادعای اچ‌تی‌سی این گوشی 168 ساعت آزمون دمای شدید بین 20- تا 60 درجه سانتی‌گراد، بیش از 10 هزار بار تست سقوط، خش و خم شدن را پشت سر گذاشته و مانند یک تانک مستحکم ساخته شده است!

HTC-10-build

صفحه‌نمایش 5.2 اینچی این گوشی مانند اکثر پرچم‌داران به وضوح QHD یا 2560 در 1440 پیکسل مجهز شده و از نوع Super LCD 5 است. به گفته اچ‌تی‌سی این صفحه‌نمایش 30 درصد بازه رنگی بیشتری را نسبت به نسل گذشته به نمایش گذاشته و 50 درصد نیز نسبت به لمس حساس‌تر است. حسگر اثر انگشت این گوشی تنها در 0.2 ثانیه هویت شما را تشخیص داده و طوری ساخته شده که به مرور زمان سرعت تشخیص آن افزایش یابد.

HTC-10-fingerprint

اچ‌تی‌سی در بخش دوربین برای اولین بار از دوربین‌هایی با گشادگی دیافراگم f/1.8 مجهز به لرزش‌گیر اپتیکال هم در جلو و هم در پشت استفاده کرده است. دوربین پشتی 12 مگاپیکسلی و با پیکسل‌های بزرگ 1.55 میکرونی است که اچ‌تی‌سی آن را اولتراپیکسل 2 می‌نامد. اچ‌تی‌سی برای فوکوس سریع از فناوری فوکوس لیزری بهره گرفته و مانند همیشه ادعای تصاویری عالی در نور کم را دارد.

HTC-10-camera

این دوربین می‌تواند فیلم‌های 4K با صدای Hi-Res ثبت کرده و فیملبرداری آهسته را نیز تا 12 برابر ثبت کند. اپلیکیشن دوربین می‌تواند تنها در 0.6 ثانیه اجرا شده و همچنین قابلیت ذخیره تصاویر خام RAW نیز وجود دارد. همچنین فلش دوگانه نیز برای ثبت رنگ طبیعی اشیا در نور کم در کنار دوربین اصلی به چشم می‌خورد.

HTC-10-ultrapixel-camera

دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی در منظر گرفته شده که دارای پیکسل‌هایی 1.3 میکرونی و زاویه دید بالا به همراه فناوری‌های HDR خودکار و آرایش زنده می‌باشد. در نور کم درست مانند آیفون 6اس یا گلکسی اس 7 صفحه‌نمایش به صورت هوشمند با رنگ طبیعی و روشنایی کامل به عنوان فلش عمل خواهد کرد تا سلفی‌ها را جذاب‌تر کند. . اچ‌تی‌سی ظاهراً این گوشی را در اختیار DxOMark نیز قرار داده و طبق بررسی این وب‌سایت HTC 10 امتیاز 88 را کسب کرده تا در کنار گلکسی اس 7 اج بهترین دوربین گوشی‌های هوشمند را داشته باشد.

htc-10-hi-res-audio

با وجود این‌که این‌بار خبری از بلندگوهای استریو نیست اما ظاهراً اچ‌تی‌سی تمرکز بسیار زیادی را روی صدا قرار داده و حالا HTC 10 برای اولین بار در گوشی‌های هوشمند قابلیت ضبط صدای 24 بیت Hi-Res با 256 برابر جزئیات بیشتر نسبت به سایر گوشی‌ها و دو برابر بازه فرکانسی وسیع‌تر را داراست. همچنین آمپلی‌فایر داخلی این گوشی دوبرابر معمول قدرت دارد و DAC باکیفیت آن نیز می‌تواند فایل‌های 16 بیتی را به 24 بیتی upsample کند تا خوره‌های موسیقی که از فایل‌های باکیفیت flac و DSD و هدفون‌های رده‌بالا استفاده می‌کنند بهترین تجربه صدا را در یک گوشی هوشمند داشته باشند. گفتنی است بلندگوی دستگاه با این‌که در پایین قرار گرفته دارای توییتر و ووفر جداگانه برای پخش فرکانس‌های پایین (Bass) و بالا (Treble) با بهترین جزئیات است.

HTC-10-speaker

اچ‌تی‌سی همچنین ادعا می‌کند یکی از بهترین هدفون‌ها را درون جعبه HTC 10 قرار داده که با دیافراگمی 8 میکرومتری از جنس پلیمر باکیفیت و درایورهای بزرگ بهترین هدفونی است که در جعبه هر گوشی هوشمندی یافت می‌شود.

htc-10-earphones

باتری 3000 میلی‌آمپرساعتی HTC 10 به فناوری شارژ سریع کوالکام مجهز بوده و تنها در 30 دقیقه می‌تواند از 0 تا 50 درصد شارژ شود. به ادعای اچ‌تی‌سی این باتری برای 2 روز استفاده عادی کافیست و با استفاده از فناوری PowerBotics جدید اچ‌تی‌سی تا 30 درصد عمر شارژ بهینه‌تری خواهد داشت.

htc-10-battery

اچ‌تی‌سی از چیپست اسنپ‌دراگون 820 با هسته‌های پرسرعت Kryo با فرکانس 2.15 گیگاهرتز در کنار پردازنده گرافیکی Adreno 530 و 4 گیگابایت حافظه رم بهره برده است. این گوشی در دو نسخه 32 و 64 گیگابایتی عرضه خواهد شد که می‌تواند به لطف درگاه کارت حافظه تا 2 ترابایت دیگر نیز به ظرفیت آن اضافه کنید؛ البته وقتی که مموری کارت‌های 2 ترابایتی به بازار عرضه شوند.

HTC-Sense-8-leak-1

از جمله سایر مشخصات این گوشی زیبا می‌توان به سه میکروفون برای حذف نویز محیط، NFC، بلوتوث 4.2، وای‌فای a/b/g/n/ac و اندروید 6.0 با رابط کاربری سنس 8 اشاره کرد. در این رابط کاربری به جدول‌بندی برای قرار دادن ویجت‌ها و آیکان‌ها محدود نیستید و می‌توانید هر المانی را هر جای دلخواه قرار دهید.

اچ‌تی‌سی 10 قرار است در چهار رنگ خاکستری کربنی، نقره‌ای یخچالی، طلایی و قرمز کاملیا اواخر فروردین‌ماه و یا اوایل اردیبهشت به بازار عرضه شود.

HTC-10-Colors

venturebeat

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

4 نظر برای این مطلب
  1. ali می‌گوید

    قیمت قیمت قیمت
    :/

  2. quietly brilliant می‌گوید

    همه چیش عالیه.فقط یکم رو دیزاینش شک دارم مخصوصا پشت

  3. مهیار می‌گوید

    اوه اوه چه چیزی زده.. دوربینش که شنیدم روی سامسونگ رو کم کرده! ایول بابا

  4. vahid می‌گوید

    Wow