شایعه: گلکسی نوت 6 با چیپست اسنپ‌دراگون 823 عرضه خواهد شد

با وجود این‌که طبق روال سالانه سامسونگ این شرکت گلکسی نوت 6 را اواخر شهریورماه رونمایی خواهد کرد اما شایعات پیرامون این فبلت از همین حالا آغاز شده است. ظاهراً حداقل یک نسخه از گلکسی نوت 6 به چیپست اسنپ‌دراگون 823 کوالکام مجهز خواهد شد.

1

همان‌طور که می‌دانید چیپست اسنپ‌دراگون 820 دارای هسته‌های Kryo کوالکام با فرکانس 2.15 گیگاهرتز بوده و در گلکسی اس 7 و اس 7 اج نیز به کار گرفته شده است. ظاهراً اسنپ‌دراگون 823 نسخه‌ای کمی ارتقا یافته از این چیپست بوده که فرکانس حداکثر دو هسته به 2.6 و دو هسته دیگر به 2 گیگاهرتز افزایش یافته و پردازنده گرافیکی Adreno 530 نیز کمی بهبود می‌یابد. گفته می‌شود این چیپست تا 8 گیگابایت حافظه رم LPDDR4 را به همراه دوربین‌های دوگانه تا 25 مگاپیکسل پشتیبانی خواهد کرد.

از آن‌جا که نسخه اکسینوس 8890 گلکسی اس 7 عملکرد نسبتاً بهتری از نسخه اسنپ‌دراگون این گوشی دارد شاید سامسونگ گلکسی نوت 6 را در دو نسخه یکی با اسنپ‌دراگون 823 و دیگری با همان اکسینوس 8890 روانه بازار کند و شاید هم تا آن زمان چیپست جدیدی از خانواده اکسینوس سامسونگ رونمایی شود. اگر به خاطر داشته باشید سامسونگ سال گذشته برخلاف روال هر ساله خود در سری گلکسی نوت از همان چیپست اکسینوس 7420 سری گلکسی اس استفاده کرد و تنها یک گیگابایت حافظه رم آن را ارتقا داد. طبق شایعات گلکسی نوت 6 به صفحه‌نمایشی 5.8 اینچی QHD، 6 گیگابایت حافظه رم، اندروید N، استاندارد ضدآب و گردوغبار IP68 و اسکنر چشم مجهز خواهد شد. گفتنی است از آن‌جا که گلکسی اس 7 اج با صفحه‌نمایش بزرگ‌تر 5.5 اینچی عرضه شد احتمالاً امسال خبری از گلکسی اس 7 اج پلاس نخواهد بود.

sammobile

 

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. Amir می‌گوید

    من موندم چطور
    Snapdragon S4
    با دو هسته دوربین لومیا 1020 رو ساپورت میکنه
    بعد 823 دوربین دوگانه 25!!!!!