مایکروسافت دقیقا یک سال دیگر به پشتیبانی از ویندوز ویستا پایان می‌دهد

اگرچه ویندوز ویستا هیچ‌گاه نتوانست به محبوب‌ترین سیستم‌عامل ارائه شده از سوی ردموندی‌ها تبدیل شود، با این حال در زمان عرضه به دلیل بهره‌گیری از المان‌های گرافیکی سنگین و ابزارهای جانبی همچون ویجت‌ها در طراحی آن، توانست کاربران زیادی را به سوی خود جذب کند.

2

البته ناگفته نماند که استیو پالمر که در زمان عرضه ویندوز ویستا سمت مدیرعاملی مایکروسافت را بر عهده داشت، هیچ‌گاه از این نسخه سیستم‌عامل ویندوز به عنوان یک نقطه عطف یاد نکرد تا جایی که حتی ویندوز ویستا را بزرگ‌ترین اشتباه شرکت متبوعش طی 13 سال اخیر نامید!

در هر حال به نظر می‌رسد ویندوز ویستا که هم‌اکنون بر روی 1.5 درصد پی‌سی‌های جهان فعال است کم‌کم به‌روزهای پایانی عمر خود نزدیک می‌شود، چرا که دقیقاً یک سال دیگر مایکروسافت به پشتیبانی از این نسخه ویندوز پایان خواهد داد. البته ردموندی‌ها انتشار به‌روزرسانی‌های تجمعی برای ویندوز ویستا را از انتهای سال 2012 متوقف کرده‌اند با این حال تا سال آینده همچنان وصله‌های امنیتی آن در دسترس قرار خواهند گرفت.

در هر حال ردموندی‌ها در این صفحه از وب‌سایت خود اهمیت دریافت وصله‌های امنیتی را برای کاربران نسخه‌های قدیمی اینترنت اکسپلورر و ویندوز ویستا یادآور شده‌اند و هشدار داده‌اند که هرچه زودتر به استفاده از نسخه جدید این سرویس‌ها روی آورند. مایکروسافت با این حرکت نشان می‌دهد که کماکان می‌خواهد کاربران را به مهاجرت به نسخه 11 اینترنت اکسپلورر که سازگاری بیشتری با فناوری‌های جدید و به‌روز طراحی وب داشته و از امنیت بیشتری نیز برخوردار است، ترغیب کند؛ از این رو به پشتیبانی از این مرورگر در ویندوز 7، 8.1 و 10 ادامه خواهد داد.

البته پرواضح است که کاربران مایکروسافت خودبه‌خود با مهاجرت به ویندوز 10 به سمت استفاده از مرورگر جدید این شرکت یعنی مایکروسافت اج که از قابلیت‌هایی همچون به اشتراک‌گذاری مستقیم صفحات و یا حاشیه‌نویسی برخوردار است کشانده می‌شوند.

در هر حال توصیه می‌کنیم که اگر شما نیز همچنان از ویندوز ویستا بر روی پی سی خود استفاده می‌کنید، هرچه زودتر به فکر مهاجرت به نسخه دیگری از این سیستم‌عامل باشید زیرا پس از پایان پشتیبانی شرکت سازنده، کاربران آن به هدفی آسان برای هکرها تبدیل خواهند شد.

ubergizmo

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

2 نظر برای این مطلب
  1. علی صنیعی می‌گوید

    سلام
    لطفا اصلاح شود
    خط ۴ بالمر نه المر
    خط ۶ مطبوعش نه متبوعش
    خط ۱۱ در سو صحیح به نظر نمی رسد فکر کنم باید بگید از سو
    ممنون از مطالب همشیه عالی سایت همیشه موفق باشید

    1. محسن صحافی می‌گوید

      سلام
      سپاس از لطفتون
      موارد مورد نیاز اصلاح شد