قطار تقریبا نامرئی ژاپنی‌ها در سال ۲۰۱۸ به حرکت در می‌آید

شرکت سازنده قطارهای مسافری Seibu Railway در ژاپن به ۱۰۰ سالگی خود نزدیک می‌شود و به همین منظور قصد دارد تا دو سال دیگر از خط سریع‌السیر قطاری رونمایی کند که به نوعی می‌توان گفت نامرئی است.

0

پر واضح است که وسیله‌ نقلیه به بزرگی قطار را نمی‌توان به راحتی ناپدید کرد و این اصطلاح تنها اهداف این پروژه را تعریف می‌کند. برای رسیدن به این منظور خانم کازویو سِجیما (Kazuyo Sejima)، یکی از آرشیتکت‌های ارشد این شرکت موظف به ساخت این قطار نامرئی شده است، جالب اینجاست که وی تاکنون تجربه‌ای در ساخت قطار ندارد.

البته سجیما را نباید دست کم گرفت، این مهندس ارشد موفق شده جایزه Pritzker را دریافت کند، این جایزه به آرشیتکت‌هایی تعلق می‌گیرد که در کار خود علاوه بر استعداد، تعهد و آینده‌نگری را رعایت می‌کنند. طرح‌های خانم سجیما را می‌توان در وب‌سایت شخصی‌اش مشاهده کرد،‌در این وب‌سایت تمایل وی به طراحی مینیمالیستی کاملا مشهود است.

این قطار سریع‌السیر در مسیر خود از منظره‌های مختلفی عبور می‌کند، کوهستان Chichibu در توکیو یکی از این مسیرهاست. سجیما در یک مصاحبه مطبوعاتی اظهار نظر رسمی در این خصوص داشته است،‌ وی مدعی است به خط قطار اکسپرسی فکر می‌کند که تمامی مسافران به راحتی در آن به مسافرت بپردازند و احساسی همانند اتاق پذیرایی منزل خود را داشته باشند، این احساس باعث می‌شود برای مسافرت‌های بعدی نیز این خط قطار سریع‌السیر را انتخاب کنند.

اگر خاطر شما باشد از این قطار با صفت نامرئی یاد کردیم، این امر به این معناست که این قطار جدید با توجه به سرعت و طراحی که دارد به نوعی در محیط اطراف خود استتار شود و از فاصله دور چندان که باید و شاید به چشم نمی‌آید.

invisible train map

شرکت قطارهای مسافری Seibu قرار است از این قطار برای مسافتی حدود ۱۸۰ کیلومتر در اقصی نقاط ژاپن استفاده کند. در حال حاضر خبری از سرعت، میزان قدرت و طراحی این قطار نامرئی مشخص نشده است اما برنامه زمان‌بندی این پروژه از راه‌اندازی آن با هفت تا هشت واگن در سال مالی ۹۷ خبر می‌دهد.

لازم به ذکر است که تجهیزات واگن و موتور این قطار قرار است توسط شرکت هیتاچی ساخته شود، بد نیست بدانید هیتاچی در ساخت قطار Shinkansen که با سرعت ۳۲۰ کیلومتر در ساعت حرکت میکند نقش اساسی ایفا کرده است.

به هر ترتیب می‌توان گفت ژاپنی‌ها در صنعت قطار و راه‌آهن طلایه دار هستند و با این حساب می‌توان انتظار داشت این قطار نامرئی در دو سال آینده با فناوری‌های جدید و سرعت خیره کننده نظر علاقه‌مندان به صنعت راه‌آهن و مسافران را به خود جلب کند.

jalopnik.com

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.