نسخه پیش‌نمایش اندروید N ممکن است به دستگاه‌های غیرنکسوس نیز بیاید

گوگل ماه گذشته نسخه پیش‌نمایش اندروید N را رسماً معرفی کرده و آن را برای گوشی‌ها و تبلت‌های اخیر نکسوس عرضه کرد. اما حالا شایعاتی در مورد احتمال عرضه این نسخه برای سایر گوشی‌های پرچم‌دار نیز به گوش می‌رسد.

0

نسخه پیش‌نمایش اندروید N زودتر از آن‌چه انتظار داشتیم عرضه شد و حالا کاربران نکسوس 5ایکس، نکسوس 6، نکسوس 6پی و نکسوس 9 می‌توانند نسخه پیش‌نمایش آن را دانلود و نصب کنند. یک تفاوت مهم در این نسخه نسبت به نسخه‌های پیشین اندروید امکان آپدیت OTA است و احتمال می‌دهیم تا پیش از شروع کنفرانس توسعه‌دهندگان Google I/O اندروید N باز هم آپدیت‌هایی دریافت کرده و در این مراسم گوگل تاریخ رسمی انتشار آن را اعلام کند. گفته می‌شود اندروید N قرار است به صورت طبیعی و OTA آپدیت شود و حتی نسخه نهایی نیز به صورت آپدیتی برای نسخه پیش‌نمایش منتشر خواهد شد.

اما اگر از کاربران گوشی‌های هوشمند پرچم‌داری مانند گلکسی اس 7 و ال‌جی جی 5 هستید شاید بخواهید شما هم نسخه پیش‌نمایش اندروید N را تجربه کنید. به نظر می‌رسد چنین آرزویی چندان هم محال نیست چرا که اخیراً یکی از کاربران Reddit با نام FUNExtreme متوجه کدی در صفحه اندروید N وب‌سایت اندروید گوگل شده که زیر بخشی تحت عنوان «چیزهای جدید در نسخه پیش‌نمایش Android N» آمده است. همان‌طور که می‌بینید سطر دوم به وضوح به پشتیبانی از دستگاه‌های دیگر شامل دستگاه‌هایی از شرکای اندرویدی اشاره شده است.

android-n-developer-code

با وجود این‌که این خبر می‌تواند بسیار هیجان‌انگیز باشد اما در عین حال کمی بعید هم به نظر می‌رسد. اندروید خام گوگل بسیاری از ویژگی‌هایی نرم‌افزاری که سامسونگ، ال‌جی و سایرین روی گوشی‌های خود تبلیغ می‌کنند را ندارد. صفحه‌نمایش همیشه روشن در جی 7 و گلکسی اس 7، پشتیبانی از دوربین واید، حالت‌های خاص عکاسی، نوار Edge در گلکسی اس 7 اج و بسیاری ویژگی‌های دیگر در اندروید N وجود ندارند و به همین دلیل عرضه پیش‌نمایش اندروید N برای این گوشی‌ها کمی بعید به نظر می‌رسد. همچنین احتمال این‌که سامسونگ، ال‌جی، هواوی یا سایرین از همین حالا شروع به عرضه نسخه‌های پیش‌نمایش اندروید N با رابط کاربری خود کنند نیز حتی بعیدتر است چرا که این شرکت‌ها پس از عرضه نسخه نهایی اندروید مارشملو ماه‌ها مشغول آزمایش آن روی گوشی‌هایشان بودند.

به هر حال احتمالاً جزئیات بیشتری از این برنامه جدید گوگل در کنفرانس Google I/O در آینده نزدیک فاش خواهد شد.

androidauthority

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.