اپل احتمالا بالاخره اجازه حذف اپلیکیشن‌های پیش‌نصب خود را خواهد داد

به نظر می‌رسد اپل نیز با الگوبرداری از گوگل مشغول کار بر روی زیرساخت‌های لازم جهت حذف اپلیکیشن‌های پیش‌نصب شده بر روی iOS توسط کاربران است.

1

بر اساس جدیدترین کدهای رمز گشوده شده از  نسخه جدید iTunes، اپل احتمالاً بالاخره اجازه حذف اپلیکیشن‌های پیش‌نصب خود از جمله  قطب‌نما، Tips، سهام، دفترچه یادداشت و یا ضبط صوت را بر روی آیفون و آی‌پاد خواهد داد.

ابرداده کشف توسط AppAdvice از آیتونز  نشان می‌دهد که کوپرتینوها دو کلید جدید با برچسب ” isFirstParty ” و ” isFirstPartyHideableApp ” را طی چند هفته اخیر به این برنامه اضافه کرده‌اند که پیش‌بینی می‌شود کارایی مذکور را همراه داشته باشند.

ios

این دو کلید که با دو پارامتر true/false معیار گذاری شده‌اند که امکان مخفی سازی اپلیکیشن‌های پیش‌فرض نصب شده بر روی iOS را ایجاد می‌کنند. البته هنوز مشخص نگردید که این موضوع به معنی حذف کامل برنامه که افزایش فضای ذخیره‌سازی را به همراه دارد خواهد بود و یا اینکه صرفاً به مخفی شدن آیکون برنامه بسنده می‌شود.

در هر حال اگر این قابلیت سرانجام عملیاتی شود، شاهد تعبیه آن در نسخه پیش‌نمایش iOS 10 که در کنفرانس توسعه‌دهندگان اپل در تابستان پیش رو معرفی می‌شود خواهیم بود؛ البته ناگفته نماند که دسترسی عمومی به آن انتظار می‌رود تا پایان سال جاری میسر شود.

cultofmac

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. همایون می‌گوید

    امیدوارم این اتفاق بیفته … کلی برنامه که در اینجا کارائی نداره رو آدم از شرشون خلاص میشه.