کالبدشکافی LG G5 در iFixit از تعمیرپذیری بالای آن خبر دارد

گوشی‌های پرچمدار زیادی در بازار وجود دارند؛ اما اگر بگوییم ال‌جی جی ۵ در بین آنها نکات جالب توجه زیادی دارد، پر بیراه نگفته‌ایم، جالب است بدانید این گوشی از لحاظ تعمیر پذیری نیز از نظر ifixit امتیاز بالایی را کسب کرده است.

0

جی ۵ ال‌جی مدت زیادی نیست که معرفی شده و امکانات زیادی دارد اما در بین تمامی این امکانات ویژگی ماژولار بودن این گوشی بیشتر به چشم می‌خورد. قاب این گوشی نیز فلزی است و به دلیل ماژولار بودن، قسمت پایین آن به راحتی جدا می‌شود. این ویژگی ماژولار که ال‌جی از آنها به عنوان دوستان ال‌جی یاد می‌کند، امکانات زیادی را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. تمام این ویژگی‌ها باعث می‌شود کنجاوی بیشتر در خصوص باز کردن این گوشی ایجاد شود. اگر طرفدار خبرهای موبایل باشید حتما نام ifixit به گوش شما خورده است، این وب‌سایت ید طولایی در باز کردن گوشی‌ها و تجهیزات تراز اول دارد. اینجاست که ifixit برای باز کردن جی ۵ آستین بالا می‌زند.

LG-G5-iFixit-teardown_3

همان‌گونه که اشاره شد ifixit معتقد است جی ۵ ال‌جی به راحتی باز می‌شود و به این ترتیب از نگاه این وب‌سایت امتیاز ۸ از ۱۰ را در بازکردن گوشی می‌گیرد. جالب است بدانید که گلکسی اس ۷ و گلکسی اس ۷ پلاس که رقبای جدی جی ۵ به حساب می‌آیند از لحاظ بازکردن به هیچ وجه راحت باز نمی‌شوند و این سایت به آنها امتیاز ۳ از ۱۰ داده است. بیشتر قسمت‌های جی ۵ با پیچ‌گوشی چهار سوی کوچک که از لحاظ فنی آنرا با مدل Phillips #00 می‌شناسیم باز می‌شود و اثری از چسب‌کاری‌های غیر ضروری که در بیشتر گوشی‌ها شاهد هستیم نیز در جی ۵ به چشم نمی‌خورد. از طرف دیگر همان‌گونه که اشاره شد بیشتر قسمت‌های جی ۵ به صورت ماژولار طراحی شده‌اند، متاسفانه  قاب این قسمت‌های ماژولار با چسب به گوشی چسبیده شده است. البته ifixi در خصوص راحت‌بودن باز کردن جی ۵ به نکته‌ای منفی نیز اشاره کرد، ظاهرا صفحه‌نمایش جی ۵ به نوعی به قاب شیشه‌ای روی بدنه گوشی متصل شده که اگر صدمه ببیند باید قاب و صفحه‌نمایش هر دو تعویض شوند.

LG-G5-iFixit-teardown_2
جی ۵ ال‌جی از صفحه‌نمایشی ۵.۳ اینچی با کیفیت QHD بهره می‌برد و میزان ۴ گیگابایت رم در این گوشی پرچمدار تعبیه شده است. چیپست اسنپ‌دراگون 820 SoC به همراه دوربین دوگانه ۱۶ و هشت مگاپیکسلی سایر مشخصات اصلی جی ۵ را تشکیل می‌دهند. با در نظر گرفتن تمامی این موارد باز هم باید گفت گرفتن امتیاز ۸ از ۱۰ از وب‌سایت سخت‌گیر ifixit حکایت از راحتی باز کردن جی ۵ دارد؛ اما اگر جای شما بودیم باز هم این گوشی تراز اول را باز نمی‌کردیم و ترجیح می‌دهیم در صورت خرابی، جی ۵ را تعمیر کار مجاز باز کند.

androidheadlines.com

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.