این دستگاه ۱۷۰ دلاری رمز عبور آیفون را در شش ثانیه تا حداکثر ۱۷ ساعت پیدا می‌کند

این روزها صحبت‌های زیادی در خصوص اجازه دستگاه‌های امنیتی آمریکا برای نفوذ به گوشی‌های آیفون برای بدست آوردن اطلاعات مطرح شده است، به همین منظور به دستگاهی ۱۷۰ دلاری برخوردیم که رمز عبور۴ رقمی آیفون را در شش ثانیه تا نهایتا ۱۷ ساعت پیدا می‌کند.

0

به جرات می‌توان گفت شیوه استفاده از گذر واژه برای دسترسی به اطلاعات دیجیتال در پایان حیات خو د به سر می‌برد و رفته رفته شاهد راه‌های بیومتریک جدیدی هستیم که در گوشی‌های همراه هوشمند برای تشخیص مالک گوشی به کار گرفته می‌شود. فناوری‌هایی نظیر سنسور اسکن اثر انگشت در مجموع دقت بیشتری نسبت به استفاده از رمزهای مختلف برای دسترسی به گوشی دارد. از طرف دیگر می‌توان با در اختیار گرفتن گذرواژه کاربر از راه‌های مختلف به گوشی دسترسی پیدا کرد، همان‌گونه که در بالا هم اشاره شد به همین منظور به فروشگاهی با نام Fone Fun Shop با مدیریت مارک اِستراچان، برخوردیم که مدعی است دستگاهی به فروش می‌رسانند که به مالک آیفون کمک می‌کند در صورت فراموش کردن گذر واژه با استفاده از این دستگاه آنرا پیدا کند. مالک این فروشگاه که دستگاه مذکور در را در ابتدا در هنگ‌کنگ پیدا کرده ادعا می‌کند که اصلا فکر نمی‌کرد این دستگاه درست کار کند اما پس از آزمایش‌های مختلف متقاعد شد که واقعا می‌توان از آن برای پیدا کردن رمز آیفون استفاده کرد.

iphone hack1

این دستگاه که در حال حاضر IP-BOX نامیده می‌شود قادر است رمز گوش‌های آیفونی که از سیستم عامل iOS نسخه ۷ یا بالاتر استفاده می‌کنند را در مدت زمانی بین ۶ ثانیه تا نهایتا ۱۷ ساعت باز کند.  وب‌سایت دِیلی مِیل (Daily Mail) هم برای آزمایش صحت این ادعا پس از خریداری دستگاه IP-Box ادعا کرد این دستگاه رمز آیفون 5c را در مدت زمان ۶ ساعت باز کرده است. جالب اینجاست که نسخه‌ای از این دستگاه که بتواند گذر واژه گوشی‌های مجهز به سیستم عامل نسخه iOS 9 را باز کند نیز تا چند هفته دیگر روانه بازار می‌شود.

iphone hack

مالک فروشگاه ذکر شده نیز مدعی است که دستگاه IP-BOX از همان شیوه‌ای که اف‌بی‌آی برای باز کردن گوشی آیفون 5c سید فروک استفاده کرده است کمک می‌گیرد. اف‌بی‌آی در حال حاضر به ارگان‌های دولتی برای باز کردن رمز گوشی‌ آیفون، آی‌پد و آی‌پاد مظنونین کمک می‌کند. از طرف دیگر اپل نیز دست روی دست نگذاشته و در حال تلاش برای دستیابی یه شیوه‌ای است که از جانب آف‌بی‌آی برای باز کردن رمز آیفون‌های این شرکت استفاده می‌شود،‌ به این ترتیب اپل به احتمال زیاد پس از تشخیص ضعف امنیتی گوشی‌های خود این ضعف را با انتشار نسخه آپدیت امنیتی بر طرف خواهد کرد تا دیگر با این دستگاه هم به راحتی این امکان وجود نداشته باشد.

phonearena.com

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.