سونی یک دسته کنترلر بازی PS4 اختصاصی برای یک گیمر مبتلا به فلج مغزی ساخت

سونی تاکنون در زمینه‌های مختلف ثابت کرده که هوای گیمرهای کنسول پلی‌استیشن ۴ خود را دارد، اینبار نیز دسته کنترلری اختصاصی ساخته تا یک گیمر مبتلا به فلج مغزی بتواند از بازی‌های این شرکت استفاده کند.

1

این روزها بازی‌های کامپیوتری پیشرفت‌های بصری زیادی داشته‌اند و چشم پوشی از عناوین جدید واقعا برای گیمرها سخت است، از طرف دیگر بیماری‌هایی نظیر فلج مغزی نیز به راحتی گیمر را از انجام بازی‌های کنسول دلخواه خود منع می‌کند. اینجاست که یکی از کارکنان سونی رنج سفر را به تن خرید و برای یک گیمر مبتلا به فلج مغزی دسته‌ای بازی ابداع کرد تا از این پس علی‌رغم بیماری خود به راحتی بتواند عناوین پلی‌استیشن ۴ را بازی کند.

این بیمار مغزی، پیتر بیرن (Peter Byrne) نام دارد و در طی نامه‌ای از تاچ‌پد دسته بازی پلی‌استیشن ۴ به شرکت سونی گله کرد. وی مدعی شد این تاچ‌پد مانع انجام بازی توسط بیماران مبتلا به فلج مغزی می‌شود. پیتر مشکل خود با تاچ‌پد کنترلر پلی‌استیشن ۴ را اینگونه ذکر کرد که در حین انجام بازی دستش به صورت ناخودآگاه بر روی تاچ‌پد رفته و بازی متوقف می‌شود.

سونی نیز از الکس نَوابی (Alex Nawabi)، یکی از کارمندان خود، خواست تا کنترلری اختصاصی برای این طرفدار کنسول پلی‌استیشن ۴ بسازد. این مهندس شرکت سونی نیز طی صرف ۱۰ ساعت توانست تاچ‌پد کنترلر پلی‌استیشن ۴ را غیرفعال و به جای آن از سایر کلید‌ها استفاده کند تا در فرآیند انجام بازی، خللی ایجاد نشود.

جالب اینجاست که نوابی برای این بیمار فلج مغزی، دو دسته بازی پلی‌استیشن ۴ با تاچ‌پد غیر فعال شده ساخت تا اگر یکی از آنها خراب شد، پیتر از بازی دلخواه خود عقب نمانده و از دسته دیگر به عنوان جایگزین استفاده کند.

این دسته بازی با کنترل اصلی پلی‌استیشن ۴ تفاوت دارد اما نکته‌ای که در این میان مهم به نظر می‌رسد، امکان تغییر کنترلر کنسول‌ها با توجه به نیاز بیماران ذهنی حرکتی است تا این دسته از علاقه‌مندانِ بازی‌های کامپیوتری از انجام عناوین محبوب خود بی‌نصیب نمانند.

engadget.com

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. Amir می‌گوید

    خیلی خوبه به فکر اونا هم هستن