تماشا کنید: آزمون مقاومت آیفون SE در برابر آب، سقوط از ارتفاع و خم شدن

اپل گوشی جدید آیفون SE را به تازگی معرفی کرده و ظاهرا این محصول نیز همانند سایر گوشی‌های پرطرفدار در همان ابتدای ورود خود باید آزمایش‌های سخت و بی‌رحمانه‌ای را تحمل کند.

0

آیفون SE به عنوان جدیدترین گوشی اپل به تازگی معرفی شده است، این گوشی شکل و شمایلی شبیه به آیفون 5s دارد و در داخل نیز از سخت‌افزاری همانند آیفون 6s بهره می‌برد. تمامی این موارد دلایل خوبی هستند تا آیفون SE از لحاظ مقاومت و استقامت با آیفون 6s و آیفون 6s پلاس مقایسه شود.

در این ویدئو اول از همه شاهد هستیم که آیفون SE تا عمق ۱.۵ متری در آب فرو برده می‌شود. جالب اینجاست که صدای این گوشی در همان لحظه اول صدای خود را از دست می‌دهد و در عرض یک دقیقه کاملا خاموش می‌شود. از طرف دیگر آیفون 6s حدود نیم ساعتی در زیر آب دوام می‌آورد، البته صدای این گوشی هم قطع می‌شود، آیفون 6s پلاس هم حدود ۱۰ دقیقه در زیر آب دوام می‌آورد.

در آزمایش افتادن نیز گوشی آیفون SE صدمه چندانی نمی‌بیند در حالی که آیفون 6s بدون هیچ گونه خط و خشی سربلند از آزمایش بیرون می‌آید، آیفون 6s پلاس هم در قسمت صفحه‌نمایش صدمه می‌بیند. نتیجه آزمایش انداختن گوشی بر روی کناره‌های قاب آن جالب‌تر بقیه آزمایش‌ها بود.

آیفون SE پس از اینکه ۵ بار از طرف کنار گوشی از فاصله حدود ۲ متری انداخته شد صدمه شدیدی دید و بعد از اینکه ۱۰ بار از کناره‌ها به زمین خود کاملا از هم پاشید. همان‌گونه که در ویدئو خواهید دید آیفون 6s و 6s پلاس در این آزمایش پس از ۱۰ بار افتادن به زمین از قسمت کناره گوشی، صدمه‌ جزئی می‌بینند.

میزان تحمل گوشی در مقابل خم شدن هم یکی دیگر از آزمایش‌هایی است که برای بیشتر گوشی‌های تراز اول انجام می‌شود، در اینجا آیفون SE پس از تحمل فشار ۷۲ کیلوگرم از وسط خم می‌شود. آیفون 6s پس از تحمل ۷۷ کیلوگرم فشار در قسمت وسط گوشی خم می‌شود و آیفون 6s پلاس با فشار ۸۱ کیلوگرم شروع به خم شدن می‌کند.

در مجموع آیفون SE همان‌گونه که انتظار می‌رود در این آزمایش‌ها عملکردی همانند آیفون 5s داشت و به این ترتیب نسبت به سایر آیفون‌ها از لحاظ مقاومت نمی‌توان زیاد روی این گوشی کوچک جدید اپل حساب باز کرد.

slashgear.com

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.