دوربین دوگانه تنها به نسخه بزرگتر آیفون‌های جدید اپل اختصاص خواهد داشت

طرفداران گوشی‌های آیفون بدون شک شایعه وجود دوربین دوگانه را در آیفون بعدی اپل شنیده‌اند؛ اما این‌ گونه که پیداست این دوربین تنها در آیفون بزرگ‌تر بعدی این شرکت استفاده خواهد شد.

0

طبق روال برنامه معرفی‌ آیفون‌های جدید، امسال هم انتظار می‌رود به دنبال آیفون 6s و آیفون 6s پلاس، شاهد معرفی دو گوشی آیفون جدید از جانب اپل باشیم. اما همان‌گونه که اشاره شد ظاهرا تنها مدل بزرگ‌تر آیفون از دوربین دوگانه بهره می‌برد.

مینگ چی کو (Ming-Chi Kuo)، کارشناس موسسه امنیتی KGI، که ید طولایی در زمینه گمانه‌زنی‌های محصولات جدید اپل دارد، یک بار دیگر اطلاعات جدیدی در خصوص آیفون‌های جدید که احتمال می‌رود آنها را با نام‌های آیفون ۷ و ۷ پلاس بشناسیم منتشر کرد.

به گفته وی گوشی‌های بعدی آیفون هم از لحاظ طراحی همانند آیفون 6s و 6s پلاس طراحی خواهند شد و ابعادی به ترتیب ۴.۷ و ۵.۵ اینچی خواهند داشت. البته مشخص نشده که این دو گوشی از همان روزولوشن ۷۵۰ در ۱۳۳۴ پیکسل و ۱۰۸۰ و ۱۹۲۰ پیکسل بهره می‌برند یا اینکه از این لحاظ شاهد بهینه‌سازی‌هایی خواهند بود.

دوربین دوگانه گوشی ال‌جی جی ۵ در نگاه اول به مذاق منتقدین خوش نیامد و این کارشناس زبده بر این باور است که دوربین دوگانه به خدمت گرفته شده در آیفون آیفون ۷ پلاس نیز ممکن است در ابتدا آنچنان که باید و شاید جلب توجه نکند.  البته در حال حاضر هیچ اطلاعاتی در خصوص این دوربین دوگانه به بیرون منتشر نشده است و با این حساب نمی‌توان در این خصوص نظر قطعی داد.

لازم به ذکر است که اپل پیش از این نیز در آیفون بزرگ‌تر خود بهینه‌سازی‌های بیشتری را نسبت به نسخه کوچک‌تر آن از لحاظ دوربین اعمال کرده بود. جالب است بدانید دوربین آیفون 6s پلاس و آیفون 6 پلاس از ویژگی OIS برخوردار هستند در حالی‌ که مدل‌ کوچک‌تر این گوشی‌ها از این قابلیت بی‌نصیب مانده است.

در این بین امسال شاهد معرفی آیفون SE نیز از جانب اپل بودیم، این گوشی کوچک‌ و خوش قیمت از لحاظ ظاهر شباهت‌های زیادی به آیفون 5s دارد. اگر بخواهیم از روی برنامه زمان‌بندی گوشی‌های سابق اپل قضاوت کنیم می‌توان پیش‌بینی کرد که آیفون 7 و آیفون 7 پلاس ممکن است در شهریور ماه رونمایی شوند.

تا آن زمان مدت زیادی باقی مانده است و بدون شک اطلاعات مختلفی از آیفون‌های بعدی اپل به بیرون درز پیدا خواهد کرد، به این ترتیب باید دید اپل در نهایت به غیر از دوربین دوگانه چه گلی بر سر گوشی‌های سوگلی بعدی خود خواهد زد.

phonearena.com

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.