یک شیمیدان معتقد است که تلفن‌های همراه هیچگاه به عمر شارژ باتری دو تا سه روزه نخواهند رسید

گوشی‌های هوشمند هر چقدر هم که پیشرفت کنند باز هم عمر کوتاه شارژ باتری آنها ضعفی است که به راحتی نمی‌توان از آن چشم پوشید، یک شیمیدان نیز معتقد است که هرگز عمر شارژ باتری آنها به دو تا سه روز نخواهد رسید.

2

شرکت‌های تولیدکننده گوشی‌های هوشمند، حیات خود را در ساخت محصولات جدید می‌دانند، به همین دلیل در هر سال شاهد تجهیز گوشی‌های هوشمند به فناوری‌های جدیدتری هستیم اما در کمال تاسف همچنان ضعف باتری در آنها به چشم می‌خورد. برای نمونه می‌توان به گلکسی اس 7 اشاره کرد، این گوشی محصول تراز اولی است که نگاه تمام منتقدان را به خود جلب کرده؛ اما در کنار تمامی حُسن‌ها باز هم ظرفیت باتری این گوشی چنگی به دل نمی‌زند.

اینجاست که دی اِسترَندِ (Dee Strand) شیمیدان، در گفتگویی با موضوع باتری در وب‌سایت معروف رِد‌دیت شرکت کرد تا به سوالات مختلف کاربران این انجمن اینترنتی در خصوص باتری‌های لیتیوم یون به کار گرفته شده در گوشی‌های همراه هوشمند پاسخ دهد. جالب اینجاست که عمر شارژ باتری گوشی‌های هوشمند اولین سوالی بود که از این شیمیدان برجسته پرسیده شد. یکی از کاربران رددیت از وی پرسید که چه زمانی قادر هستیم از گوشی هوشمند خود بدون اینکه آنرا شارژ‌ کنیم به مدت ۲ تا ۳ با کارهای سنگین استفاده کنیم. در کمال تعجب این شیمیدان پاسخی داد که کاربران به هیچ وجه انتظار آنرا نداشتند.

وی مدعی شد، هنگامی که در خصوص باتری گوشی‌های هوشمند صحبت می‌کند منظورش مدل یا برند به خصوصی نیست و پاسخی که می‌دهد تمامی گوشی‌های همراه هوشمند را شامل میشود. به ادعای این کارشناس شیمی، استفاده سنگین از گوشی به معنای مصرف زیاد باتری است و با این حساب ممکن است هرگز شاهد عرضه باتری لیتیوم آیونی که بتواند ۲ تا ۳ روز بدون شارژ دوام بیاورد نباشیم.

پیشرفت گوشی‌های همراه در تمام جهات صورت می‌گیرد، کاربران نیز همیشه خواهان امکانات بیشتری در گوشی‌های هوشمند خود هستند. صفحه‌نمایش بزرگ‌تر، میزان روشنایی بیشتر، اپلیکیشن‌های مختلف، صفحه‌نمایش‌های لمسی حساس به فشار و مواردی از این دست باعث می‌شود باتری‌ تعبیه شده در گوشی هوشمند بیشتر از یک روز با یک بار شارژ دوام نیاورد.

باتری لیتیوم آیون به خدمت گرفته شده در گوشی‌های همراه هوشمند نیز در این سال‌ها بهتر شده است؛ اما همان‌گونه که اشاره شد سخت‌افزار به خدمت گرفته شده در آنها نیز هر روز پیشرفت می‌کند و این پیشرفت به معنای نیاز به انرژی بیشتر است. از طرف دیگر اگر با گوشی هوشمند برای چندین روز هم کار نداشته باشید به راحتی با یک‌بار شارژ می‌تواند دوام بیاورد. به این ترتیب کاملا مشخص است که میزان کار سنگین با گوشی‌های هوشمند باعث می‌شود شارژ باتری گوشی سریع‌تر تمام شود.

با در نظر گرفتن صحبت‌های این شیمیدان می‌توان گفت آب پاکی رو دست افرادی که انتظار دارند باتری لیتیوم آیون موجود در گوشی‌های هوشمند در آینده عمر شارژ بیشتری داشته باشد ریخته شده است. به این ترتیب باید گفت علی‌رغم پیشرفت گوشی‌های همراه هوشمند همچنان باید هر شب گوشی خود را به شارژ متصل کنید مگر اینکه باتری جدیدی که از فناوری دیگری بهره می‌گیرد از جانب شرکت‌های پیشرو در این زمینه معرفی شود.

phandroid.com

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

2 نظر برای این مطلب
  1. ایمان آصف می‌گوید

    باتری های متال- ایر (metal -air) در آینده نچندان دور این مشکل را حل خواهند کرد چون از نظر تئوری توانای ذخیره انرژی تا بیست برابر باتری های معمول لیتیوم یون را دارن.
    بی شک آینده با تجاری شدن این تکنولوژی دچار یک انقلاب صنعتی جدید میشود. و حتی صنعت حمل و نقل را نیز دچار دگرگونی میکند.

  2. Amir می‌گوید

    کاملا باهاش موافقم
    هنوز که هنوزه همه از شارژ گوشی مینالن