فاکس‌کان خرید ۳.۵ میلیارد دلاری شارپ را نهایی کرد

مدت زیادی بود که شایعات مختلفی پیرامون خرید شارپ توسط فاکس‌کان به گوش می‌خورد، این صحبت‌ها درست از آب درآمد و فاکس‌کان خرید ۳.۵ میلیارد دلاری شارپ را قطعی کرد.

0

ممکن نیست طرفدار فناوری باشید و نام شارپ به گوش شما نخورده باشد، این شرکت نام آشنا مدتی است که سودآوری چندانی ندارد اما فناوری‌های دست اولی را در اختیار دارد، همین امر باعث شد تا نهایتا فاکس‌کان وارد میدان شده و با خرید شارپ قصد بازگرداندن شارپ را به میدان رقابت تجاری دارد. مدیر عامل فاکس‌کان، تِری گو (Terry Gou) طی صحبت‌هایی پس از عقد قرارداد خرید شارپ اعلام کرد که فاکس‌کان تمام سعی خود را برای استفاده از فناوری‌های شارپ به کار خواهد گرفت، این مدیر بلند رتبه به فناوری IGZO (indium gallium zinc oxide) شارپ در تولید صفحه‌نمایش‌ اشاره کرد، به نظر وی این فناوری نسبت به OLED که امروزه بیشتر در صفحه‌نمایش‌ها به کار گرفته می‌شود برتری‌های زیادی دارد. بد نیست بدانید فناوری IGZO در ساخت صفحه‌نمایش آی‌پد اپل به کار گرفته می‌شود.

البته شارپ در تولید صفحه‌نمایش‌های OLED نیز حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و در حال حاضر کارخانه‌ای در ساکای (Sakai) واقع در غرب ژاپن برای این کار در اختیار دارد. تری گو اضافه کرد که اگر مهندس بود حتما به جای صفحه‌نمایش‌های OLED از صفحه‌نمایش‌های IGZO استفاده می‌کرد،‌به نظر وی فناوری به کار گرفته شده در این صفحه‌نمایش‌ها انرژی کمتری را نسبت به OLEDههای موجود صرف می‌کنند. مدیر عامل فاکس‌کان گفت انتظار دارد از این به بعد حدود ۶۰ درصد از صفحه‌نمایش‌های ساخته شده در شارپ از فناوی IGZO بهره بگیرند و ۴۰ درصد بعدی با فناوری OLED روانه بازار شوند. البته در حال حاضر شارپ اوضاع مالی خوبی ندارد و فاکس‌کان برای برگرداندن شرایط باید تلاش زیادی به خرج دهد. در این بین مدیر عامل فاکس‌کان نیز مدعی شد که نگرانی در خصوص شارپ نمی‌بیند و آنها مدت‌ها پیش قبل از خرید این شرکت نقشه‌های زیادی برای آینده آن در نظر گرفته‌اند.

این مدیر ارشد متذکر شد که مدیران فاکس‌کان برنامه‌های جاه‌طلبانه‌ای برای شارپ تدارک دیده‌اند، آنها در نظر دارند شارپ نقش اساسی در تهیه تجهیزات هوشمند نسل بعد ایفا کند، اینترنت اشیا و لوازم خانگی هوشمند منزل را می‌توان از برنامه‌هایی ذکر کرد که شارپ قرار است در آینده به آنها مشغول شود. تری گو تاکید کرد که اگر در شارپ تغییرات اساسی صورت نگیرد، سایر رقبا گوی سبقت را از فاکس‌کان خواهند ربود. فاکس‌کان هر ساله حدود ۳ تا ۵ درصد از کارمندان خود را کنار می‌گذارد اما جالب است بدانید که تری گُو تاکید کرد تمام سعی خود را برای نگه داشتن پرسنل شارپ انجام خواهد داد تا ترکیب این شرکت دست نخورده باقی بماند.

همان‌گونه که در ابتدا نیز اشاره شد شارپ ید طولایی در تولید صفحه‌نمایش دارد و انتظار می‌رود صفحه‌نمایش‌های OLED این شرکت در آیفون‌های بعدی استفاده شوند به این ترتیب می‌توان گفت فاکس‌کان خرید هوشمندانه‌ای انجام داده است؛ اما باز هم نباید رقابت‌های سنگین در بازار را دست کم گرفت و فاکس‌کان باید مواظب سایر تولید‌کننده‌های صفحه‌نمایش‌ OLED در کره نیز باشد.

venturebeat.com

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.