پتنت جدید اپل از ایده این شرکت برای بندهای ماژولار اپل‌واچ خبر دارد

بر اساس اطلاعات منتشر شده از پتنت جدید اپل که حدود یک ماه پیش با عنوان “ساختمان بندهای ماژولار برای گجت‌های پوشیدنی” به ثبت رسیده است، به نظر می‌رسد کوپرتینوها ایده ساخت بندهای ماژولار را برای ساعت هوشمند اپل‌واچ در سر می‌پرورانند.

1

بندهای ماژولار اپل‌واچ به توسعه‌دهندگان سخت‌افزار شخص ثالث این اجازه را می‌دهد که افزودنی‌های خاص خود را برای این ساعت ایجاد کنند و آن را تا حد ممکن هوشمند سازند. در این طرح، شرکای سخت‌افزاری اپل می‌توانند بندهایی را با افزودنی‌های خاص خود که به صورت الکترونیکی با ساعت تعامل دارند، ایجاد نمایند.

در سوی دیگر کاربران نیز می‌توانند بر اساس نیاز خود هر یک از قطعات ماژولار را خریداری کرده و بر روی بند ساعت خود نصب نمایند. علاوه بر این قابلیت مذکور راه به کار گیری روش‌های بیومتریک در تشخیص هویت افراد را به ساعت های هوشمند هموار خواهد کرد.

Apple-has-filed-a-patent-application-for-smart-modular-bands-for-the-Apple-Watch (1)

بدین ترتیب دیگر تولیدکنندگان ساعت های هوشمند نیاز نیست روزبه‌روز بر امکانات محصولات خود بیفزایند و با ارائه یک پلتفرم می‌توان حق انتخاب قطعات مورد استفاده را در اختیار خریدار ساعت قرار داد.

در اطلاعات تکمیلی این پتنت از لوازم جانبی ماژولار همچون باتری اضافی، یک مانیتور سنجش فشار خون و دماسنج، ماژول GPS، بلندگو، دوربین و یک ماژول که پس از اتصال به اپل‌واچ قادر است میزان تعرق افراد را اندازه‌گیری کند یاد شده است. اگرچه ایده تولید بندهای ماژولار می‌تواند بدون تغییر ساختار اصلی ساعت های هوشمند، امکان ارتقا و تجهیز آن‌ها را به لوازم جانبی فراهم کند، با این حال مشخص نیست که کوپرتینوها در این طرح با شرکای سخت‌افزاری دیگری نیز همکاری می‌کنند و یا به تنهایی بندهای ماژولار را راهی بازار خواهند کرد.

phonearena

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. disconsolate می‌گوید

    بعد این چه فرقی داره با طرحی که علیرضا طهماسب زاده داده؟!!!
    تازه این پتنت اپل رو آقای طهماسب زاده 2 ساله داره روش کار میکنه و پیش فروش هم کرده D: