مایکروسافت با همکاری Wacom به دنبال ساخت بهترین استایلوس

در کنفرانس بیلد ۲۰۱۶ مایکروسافت شاهد اخبار مختلفی از فناوری‌های جدید این شرکت بودیم، در بین این اخبار خبر ساخت استایلوس بی‌عیب و نقص با همکاری شرکت Wacom بیشتر از بقیه به چشم می‌خورد.

0

اگر از کاربران قدیمی کامپیوتر باشید به احتمال زیاد در این چند دهه گذشته تعامل‌های مختلفی با کامپیوتر داشته‌اید،‌در ابتدا تنها بوسیله موس و صفحه‌کلید می‌توانستیم دستورات را به کامپیوتر صادر کنیم؛ اما این روزها بدون استفاده از دست هم می‌توان تنها با صدور فرمان صوتی با کامپیوتر ارتباط موثر برقرار کرد. در این بین شاهد حضور قلم‌های مختلفی هم بوده‌ایم، این قلم‌ها امکانات مختلفی را در اختیار کاربر قرار می‌دهند؛ اما هر کدام از آنها نقاط ضعف و قوت به خصوص خود را دارند.

همان‌گونه که اشاره شد ظاهرا مایکروسافت عزم خود را جزم کرده تا قلم استایلوسی بی‌عیب و نقص برای کاربران ویندوز ۱۰ عرضه کند. در کنفرانس بیلد ۲۰۱۶ امسال، مایکروسافت پلتفرم جدیدی را با نام Windows Ink معرفی کرد، این پلتفرم قرار است بستری برای اپلیکیشن‌هایی باشد که با قلم تعامل خواهند داشت. از طرف دیگر همان‌‌گونه که اشاره شد به نظر می‌رسد مایکروسافت با شرکت Wacom بر روی قلمی کار می‌کنند که قرار است بهترین قلم استایلوس بازار باشد.

شرکت Wacom تاکنون تبلت‌های مختلفی را روانه بازار کرده است؛ اما همکاری جدید این شرکت با مایکروسافت باعث شده تا به پروتکل قلم ویندوز مایکروسافت دسترسی داشته باشد و در نهایت قلم استایلوسی را معرفی کند که حرف‌های تازه‌ای برای گفتن خواهد داشت. ناگفته نماند که انتظار می‌رود پس از انتشار آپدیت سالانه ویندوز ۱۰ در تابستان، قلم‌های استایلوس دیگری نیز از جانب سایر شرکت‌ها معرفی شوند.

استفاده از قلم برای تعامل با کامپیوتر گزینه‌ای مناسب به نظر می‌رسد، بد نیست بدانید حدود ۷۰ درصد از مردم بیشتر از یک‌ ساعت از عمر خود را به استفاده از  قلم و خودکار صرف می‌کنند و با این حساب اگر بتوان قلمی مناسب و دقیق برای تعامل با کامپیوتر عرضه کرد بدون شک کاربران از این شیوه جدید استقبال خواهند کرد.

متاسفانه به غیر از خبر صحبت همکاری مایکروسافت و شرکت Wacom برای ساخت بهترین قلم استایلوس، اطلاعات و جزئیات بیشتری از این قلم استایلوس منتشر نشده است؛ اما احتمال می‌دهیم این قلم جدید تا انتهای سال جاری از طریق فروشگاه‌های خرده فروشی‌هایی نظیر بِست‌بای روانه بازار شود. با این حساب باید دید بهترین قلم استایلوس که Wacom و مایکروسافت ادعای ساخت آنرا دارند، آنقدر خوب و کارآمد از کار در خواهد آمد که شیوه تعامل کاربران با کامپیوتر را تغییر دهد یا اینکه برای رسیدن به هدف هنوز راه‌ درازی در پیش است.

ubergizmo.com

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.