مایکروسافت خط فرمان لینوکس را به ویندوز 10 می آورد

با روی کار آمدن نادلا به عنوان مدیرعامل ردموندی‌ها، در اغلب کنفرانس‌های این شرکت شاهد ابراز علاقه وی به پلتفرم متن‌باز لینوکس بوده‌ایم. به نظر می‌رسد این علاقه در بیلد 2016 به بلوغ رسیده است زیرا لحظاتی پیش شاهد انتشار خبر ادغام shell های لینوکس در ویندوز 10 با عرضه آپدیت رداستون 2 بودیم.

0

به‌طور کلی برای اجرا شدن یک دستور در سیستم‌عامل‌ها ابتدا باید دستور مورد نظر به زبان صفر و یک تبدیل شود تا برای هسته‌ سیستم‌عامل قابل درک باشد و پس از آن این دستور توسط هسته پردازش و در نهایت اجرا شود. این مبدل‌ها همان shell هست. به عبارت دقیق‌تر shell ها برنامه‌هایی هستند که دستورات متنی قابل فهم برای بشر را دریافت و آن‌ها را به زبان کرنل ترجمه می‌کنند تا هسته بتواند آن‌ها را تحلیل و پردازش کند.

حال به نظر می‌رسد مایکروسافت در نظر دارد امکان استفاده از فرمان‌های سازگار با محیط لینوکس را به ویندوز 10 اضافه کند زیرا دقایقی پیش در حین برگزاری بیلد 2016 خبر اضافه پشتیبانی Bash shell به صورت کامل و نه شبیه سازی شده در ویندوز 10 رسانه‌ای گردید.

در همین حال Terry Myerson از امکان دریافت برنامه‌های مبتنی بر این فناوری از استور یکپارچه ویندوز 10 پس از انتشار آپدیت رداستون در تابستان سخن به میان آورده است. گفته می‌شود که ردموندی‌ها از خیلی پیش‌تر در یک همکاری دوجانبه با Canonical، مشغول آماده‌سازی زیرساخت‌های ادغام خط فرمان لینوکس با ویندوز 10 و اجرا روی پایه کتاب خانه‌های بومی ویندوز بوده‌اند که نتیجه این همکاری در تابستان پیش رو به ثمر خواهد رسید.

theverge

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.