افشای جزئیات جدید از Helio X30؛ چیپست آینده ده هسته‌ای مدیاتک

مدیاتک سری Helio X را به عنوان چیپست‌های موبایل پرچم‌دار خود تولید می‌کند. پس از عرضه Helio X20 به عنوان اولین چیپست ده هسته‌ای و سه خوشه‌ای این شرکت و اخیراً Helio X25 حالا نوبت به افشای جزئیاتی از Helio X30 رسیده است.

0

با وجود این‌که گوشی‌های حاوی چیپست Helio X20 هنوز وارد بازار نشده‌اند ظاهراً مدیاتک روی جانشین آن X30 کار می‌کند. این چیپست قرار است با دو هسته Artemis با سرعت 2.8 گیگاهرتز، 4 هسته Cortex-A53 با سرعت 2.2 گیگاهرتز و چهار هسته Cortex-A35 با سرعت 2 گیگاهرتز عرضه شود. هسته‌های Artemis جایگزین Cortex-A72 خواهند شد و به جنگ هسته‌های Kryo کوالکام می‌روند. درحالی‌که هسته‌های جدید Cortex-A35 با وجود مصرف انرژی بسیار پایین 40 درصد عملکرد بهتری نسبت به Cortex-A7 خواهد داشت.

Helio X30 همچنین قرار است از پردازنده گرافیکی قدرتمند 4 هسته‌ای PowerVR 7XT استفاده کند که از دوربین 26 مگاپیکسلی و دوگانه به همراه اتصال واقعیت مجازی پشتیبانی می‌کند. مودم به کار رفته در Helio X30 می‌تواند از سریع‌ترین استاندارد نسل چهارم شبکه مخابراتی LTE Cat. 13 نیز پشتیبانی کند.

مدیاتک قصد دارد این چیپست را با لیتوگرافی 10 نانومتری شرکت TSMC تولید کند که 100 درصد بازدهی انرژی بهتری نسبت به Helio X20 خواهد داشت. گوشی‌های مجهز به این چیپست احتمالاً در اوایل سال 2017 رونمایی و عرضه خواهند شد.

GSMArena

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.