حقوق رسمی ساندار پیچای مدیرعامل گوگل در سال 2015 بیش از 100 میلیون دلار بوده است

ساندار پیچای سال گذشته پس از تأسیس شرکت مادر گوگل یعنی الفابت به سمت مدیرعاملی گوگل انتخاب شد. اما چنین شخص مهمی در یک شرکت فناروی سالانه چقدر حقوق می‌گیرد؟ طبق اسناد منتشر شده بیش از 100 میلیود دلار.

2

ظاهراً ساندار پیچای مدیرعامل گوگل یکی از بیشترین حقوق‌ها را در میان مدیرعامل‌های دنیای فناوری دارد. یکی از اسناد رسمی مربوط به کمیسیون تبادل و امنیتی آمریکا SEC نشان داده که پیچای در سال 2015 حدود 652500 دلار حقوق نقدی، سهام محدودی به ارزش 99.8 میلیون دلار و سایر عوارضی برابر با 22935 دلار دریافت کرده است. گفته می‌شود این سهام قرار است در سال 2017 کاملاً به او واگذار شود. به این ترتیب مبلغ کل درآمد پیچای به بیش از 100 میلیون دلار در سال 2015 می‌رسد. همچنین ماه فوریه گذشته گوگل به پیچای 199 میلیون دلار دیگر سهام محدود اعطا کرده که به گزارش بلومبرگ در تاریخ گوگل بی‌سابقه بوده است.

این مدیر هندی-آمریکایی که مدتی مدیر بخش کروم بود سپس به مدیریت اندروید برگزیده شد و سرانجام در اواخر تابستان گذشته به ریاست گوگل رسید تا لری پیج مدیریت شرکت مادر گوگل Alphabet را به عهده بگیرد. جالب است بدانید اوج گرفتن پیچای در گوگل از تلاش‌های او برای ساخت یک ابزار جستجوی وب برای Internet Explorer آغاز شد و سپس تلاش خود را معطوف توسعه مرورگر کروم کرد. وقتی اندی روبین خالق اندروید به دلیل مدیریت اندروید به شکل یک قطعه جدای از سایر سرویس‌های گوگل از سمت خود برکنار شد پیچای جای او را گرفت و همین عامل زمینه‌ساز پیشرفت بیشتر او در گوگل شد.

phoneArena

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

2 نظر برای این مطلب
  1. Amir می‌گوید

    این حقوق بسیار کمه
    فکر کنید با این حقوقو بخواد به ثروت بیل گینس برسه
    هشتصد سال باید همه پولشو جمع کنه

    یا برای مثال
    Wolf Of Wall street
    هفته ای 50 میلیون حقوقش بود

    1. عباس می‌گوید

      عزیز این حقوقه بیل گیتس ثروته ثروت بیل گیتس ناشی از ۱۱درصد سهام مایکروسافت است که میشه ۹۱میلیارد دلار یعنی نقد نیست که تو حسابش باشه در ضمن جردن بلفورت تو فیلم گرگ وال استریت دلال سهام بود اونم غیرقانونی و درآمدش هفته ای پنجاه میلیون بود که آف بی آی همشو ازش گرفت