پلوپز هوشمند شیائومی به عنوان اولین عضو اکوسیستم Mi این شرکت رونمایی شد

با عرضه سنسورهای امنیتی، آب‌ شیرین‌کن‌ها، تصفیه‌کننده‌های هوا و چنین محصولاتی شیائومی نشان داده تنها به فتح بازار گوشی‌های هوشمند نمی‌اندیشد و قصد تسخیر زندگی شما را دارد! شیائومی امروز یک پلوپز هوشمند را به عنوان اولین عضو اکوسیستم هوشمند جدید Mi Ecosystem رونمایی کرد.

0

شیائومی به لطف گوشی‌های باکیفیت، با رابط کاربری اختصاصی خوب، امکانات مناسب و قیمت عالی توانست ظرف چند سال به یکی از شناخته‌شده‌ترین برندهای چینی دنیا تبدیل شود. حالا این روند قرار است برای سایر لوازم برقی نیز تکرار شود و این شرکت قصد دارد با عرضه محصولاتی با کیفیت و طراحی خوب اما قیمت پایین بتواند کسب‌وکار خود را گسترش دهد.

شیائومی امروز اولین پلوپز جدید خود را با قیمت تنها 999 یوان یعنی 150 دلار معرفی کرده که نه‌تنها چهار تا پنج برابر از رقبای ژاپنی خود مثل توشیبا، تایگر یا زوجیروشی ارزان‌تر است بلکه هوشمند بوده و با گوشی هوشمند شما قابل کنترل است! این پلوپز از فشار بالای هوا استفاده کرده و به این ترتیب هم ویتامین‌های غذا (در اینجا برنج) را حفظ کرده و هم سرعت پخت را بالاتر می‌برد. پلوپز شیائومی با فشار 1.2 اتمسفر و 105 درجه سلسیوس کار می‌کند. یک اپلیکیشن همراه با این پلوپز وجود دارد که می‌توانید به وسیله آن و با اسکن کردن بارکد پلوپزتان توسط دوربین گوشی به آن متصل شده و بسته به نوع، برند، اصالت و نرمی مورد نظرتان برنامه پخت خاصی را به پلوپز بدهید. به ادعای شیائومی این پلوپز بیش از 200 برند را به همراه 2450 ترکیب متفاوت از روش‌های پخت پلو در حافظه خود دارد.

xiaomi-rice-cooker-app

با وجود قیمت 150 دلاری، پلوپز شیائومی هیچ‌چیز از رقبا کم ندارد. درون پلوپز از جنس چدن خاکستری ساخته شده که باعث می‌شود حرارت بهینه تولید شده و برنج به صورت یکپارچه پخته شود. به لطف پودر نئوفلون شرکت Daikin سطح داخلی چسبنده نبوده و برخلاف بسیاری از تکنیک‌ها و مواد مشابه برای سلامتی نیز ضرر ندارد. شیائومی حتی مهندس سابق شرکت مشهور Sanyo و یکی از مخترعین روش پخت با فشار IH آقای Naito Takeshi را نیز استخدام کرده تا این پروژه را انجام دهد. نایتو قصد دارد این پلوپز را در ژاپن نیز عرضه کند.

این پلوپز هوشمند اولین محصول شیائومی در اکوسیستم جدید Mi این شرکت است. این اکوسیستم که Mijia (در چینی به معنای خانه برنج) نیز نام دارد تنها شامل پلوپز نشده و انتظار داریم وسایل خانگی هوشمند جدیدی با فناوری اینترنت اشیا در آینده به آن اضافه شوند. پلوپز شیائومی 18 فروردین ماه در چین عرضه خواهد شد.

engadget

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.