مایکروسافت نسخه‌ای اختصاصی از ویندوز 10 برای دولت چین ساخته است

ویندوز10 در سراسر دنیا بازتاب موفقیت آمیزی داشت اما نتوانست بخوبی در چین فراگیر شود اما حالا گزارش‌های منتشر شده حاکی از آن است که مایکروسافت طی اقدامی کاملا بی‌سر و صدا نسخه‌ اختصاصی از ویندوز 10 برای دولت چین ساخته است.

0

«رالف هاپتر» مدیرعامل مایکروسافت چین در مصاحبه ای با Caixin اعلام کرده که نسخه‌ی جدید «ویندوز 10 اختصاصی» نام دارد و بسیاری از اپ‌ها و خدمات کاربران از آن حذف و در عوض کنترل‌های امنیتی و مدیریتی به آن اضافه شده است.

شرکت مایکروسافت برای ساخت این نسخه با CETC، یک مرکز دولتی در چین که تجهیزات تکنولوژی و دفاعی تولید می‌کند همکاری کرده است.

در روزگاری که دولت آمریکا، دولت چین را به حملات اینترنتی متهم می‌کند تولید سیستم‌عاملی سفارشی برای این کشور به‌دست غول نرم‌افزار آمریکایی غیر طبیعی بنظر می‌رسد.

به هر حال ظاهرا مایکروسافت امیدوار است با این کار سیستم‌عامل این شرکت در چین گسترش یافته و کپی‌های غیر قانونی ویندوز کم و یا جمع‌آوری شود.

gizmodo

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.