اپلیکیشن دوربین Google Camera ‌شاید به زودی قادر به اسکن اشیاء برای نمایش اطلاعات آنها باشد

اگر به خاطر داشته باشید گوگل در سال 2010 از فناوری تشخیص اشیاء در تصاویر با نام Google Goggles پرده برداشت که بعدها در طیف وسیعی از اپلیکیشن‌های این شرکت از جمله برنامه ترجمه google translate به کار گرفته شد. در همین حال به تازگی اطلاعات توسط SlashGear به بیرون درز پیدا کرده که بیان می‌کنند در آینده‌ای نه چندان دور شاهد اضافه شدن این قابلیت به اپلیکیشن دوربین Google Camera نیز خواهیم بود.

1

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که به مکانی دیدنی رفتید و با دیدن یک اثر تاریخی یا باستانی خواهان دانستن اطلاعات بیشتری درباره آن شده باشید.Google Goggles به ما کمک می کند با گرفتن عکس از آن مکان یا جسم، به اطلاعات تکمیلی پیرامون آن دسترسی پیدا کنیم و یا با نظرات کاربران اینترنت درباره آن آشنا شویم.

اگرچه طی سال‌های اخیر این فناوری در اپلیکیشن‌های مختلف مانتین ویوها به اشکال متفاوت مورد استفاده قرار گرفته است، با این حال امروز اطلاعاتی به دست آمده که بیان می‌کنند مهندسان این شرکت مشغول اضافه کردن قابلیت مذکور به اپلیکیشن دوربین Google Camera ‌برای بهره بردن توسط تمامی کاربران هستند.

wakeup-640x316

بر اساس تصویری که همراه با این گزارش منتشر شده است، به نظر می‌رسد کاربر کافی است پس از ثبت عکس، بر روی جسم یا تصویر مورد نظر درون آن تاچ کرده تا به لینکی در رابطه با اطلاعات تکمیلی آن دسترسی پیدا کند. البته به نظر می‌رسد این تازه اول کار است و گوگل به مرور زمان امکانت بیشتری را هم اضافه خواهد کرد. انتظار می‌رود اطلاعات بیشتری پیرامون این قابلیت در کنفرانس Google I/O از سوی مانتین ویوها ارائه گردد.

phandroid

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. Amir می‌گوید

    تا چندین سال دیگه به بلوغ میرسه